جمع‌آوری روزانه ۱۱۹ تن پسماند در منطقه۶ قم

مدیر منطقه شش شهرداری قم از جمع‌آوری روزانه ۱۱۹ تن پسماند شهری خبر داد و گفت: روزانه ۷۵۳ ميليون ریال برای جمع‌آوری زباله از سطح منطقه شش هزينه می‌شود.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
جمع‌آوری روزانه ۱۱۹ تن پسماند در منطقه۶ قم
شناسه : 45872 | انتشار : ۱۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۸   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، احمد ترکمن در خصوص برنامه‌ها و اهداف خدمات شهری شهرداری منطقه، اظهار داشت: برای رفت‌وروب، جمع‌آوری و ‌حمل زباله به سکوی زباله و‌ محل سایت دفع بهداشتی بیش از ۲۸۵ میلیارد ریال اعتبار پیش‌بینی‌شده است.

وی با بیان اینکه تفکیک زباله‌های خانگی از مبدأ و توسط شهروندان علاوه بر صرفه‌جویی در هزینه‌های شهری و تبدیل زباله‌های قابل بازیافت به مواد مصرفی، در کاهش آلودگی‌های ناشی از عدم تفکیک و رهاسازی زباله‌ها در معابر و خیابان‌ها تأثیر بسزایی دارد، گفت: مکانیزاسیون جمع‌آوری پسماند، با هدف تسهیل در امر جمع‌آوری و جلوگیری از پراکنش زباله در زمان حمل، جمع‌آوری شیرابه حاصل از تراکم زباله و عدم تخلیه آن در معابر و برطرف کردن نگرانی‌های بهداشتی شهروندان، به‌صورت شبانه در سطح منطقه انجام می‌شود.

به گفته مدیر منطقه شش شهرداری قم، میانگین تولید زباله هر شهروند روزانه ۵۰۰ گرم است که برای جمع‌آوری هر کیلوگرم زباله از مبدأ تا مقصد بیش از ۵۳۲ ریال هزینه می‌شود.

وی، افزایش میزان مشارکت مردم در جمع‌آوری زباله را خواستار شد و اذعان کرد: میزان پرداخت بهای خدمات از سوی مردم به شهرداری بسیار پایین است و از سوی دیگر از مردم انتظار داریم در جهت کاهش تولید زباله همکاری و همت لازم را داشته باشند.

ترکمن با تأکید بر اینکه شهرداری روزانه نزدیک به ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار مترمربع را تمیز و نظافت می‌کند، افزود: هر مترمربع رفت‌وروب ۵۲ ریال هزینه دارد.

وی خاطرنشان کرد: حدود ۲۰۰ کارگر و ۲۵ دستگاه خودرو رفت‌وروب و جمع‌آوری زباله را انجام داده و درمجموع روزانه نزدیک به ۱۱۹ تن زباله در سطح منطقه را جمع‌آوری می‌کنند که میزان بسیار بالایی بوده که نیاز است با ایجاد همکاری و هماهنگی بین شهروندان و شهرداری، کاهش تولید زباله را داشته باشیم.

نوشته های مشابه
دولت و شهرداری در مورد مونوریل اختلاف ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
تأکید رئیس جمهور بر تکمیل فاز نخست مونوریل
بازدید استاندار و شهردار قم از پروژه مونوریل +تصاویر
نجات ۲ شهروند قمی در آتش‌سوزی خیابان گلزاری
خانه تاریخی توکلی موزه «عاشورا» می‌شود
استقرار سیستم شست‌وشوی خطوط پردازش پسماند در سایت البرز
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.