قطعه چهارم محور قم جعفریه افتتاح شد

مدیرکل راه و شهرسازی قم گفت: هفت میلیارد تومان برای قطعه چهارم محور قم- جعفریه هزینه شد و این محور به‌طور کامل به‌صورت چهار خطه زیر بار ترافیک رفت.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
قطعه چهارم محور قم جعفریه افتتاح شد
شناسه : 45838 | انتشار : ۱۳ دی ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۳   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از ایرنای قم، حسن صبوری افزود: طرح چهار خطه کردن محور قم جعفریه که از سال ۹۱ آغاز شده بود، با اتمام فاز چهارم به طول ۲.۵ کیلومتر،‌ به‌طور کامل به بهره‌برداری رسید.

وی اضافه کرد: محور قم- جعفریه به طول ۳۸ کیلومتر است که احداث ۸۰ درصد این محور به‌صورت چهار خطه تا سال ۹۶ اجرایی شد.

مدیرکل راه و شهرسازی قم اضافه کرد: ۲۰ درصد باقی‌مانده این محور شامل تقاطع قلعه سنگی و چهار کیلومتر انتهایی از  جعفریه تا بزرگراه ساوه-سلفچگان بود که مسیر رفت چهار کیلومتر انتهایی محور نیز پارسال به اتمام رسید.

صبوری ادامه داد: قرارداد تقاطع قلعه سنگی در سال ۹۵ توسط شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور منعقد و اواخر سال ۹۹ این طرح به استان تفویض اختیار شد، پس از تامین اعتبار، دی‌ماه پارسال پیمانکار طرح با هزینه حدود هفت میلیارد تومان قرارداد منعقد کرد.

وی با بیان اینکه نیوجرسی محور قم- جعفریه از سوی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای تأمین شد، کمبود اعتبار را یکی از علت‌های تأخیر ۹ ‌ساله در چهار خطه کردن محور قم- جعفریه عنوان کرد.

وی گفت: وجود مجتمع‌های دامی، ظرفیت صنعتی و اقتصادی منطقه، رفت‌وآمد قشرهای مختلف به‌ویژه دانشجویان به دانشگاه‌های شهرهای اطراف و تردد شهروندان استان‌های آذربایجان‌های غربی و شرقی، کردستان،‌ زنجان و قزوین ضرورت احداث و تکمیل این محور را پراهمیت‌تر نموده است.

مدیرکل راه و شهرسازی قم، کاهش حوادث ترافیکی، تسریع در ترافیک عبوری محور، حذف نقاط حادثه‌خیز، ارتقای ایمنی مسیر و تامین دسترسی ایمن ساکنان روستاهای بخش جعفریه به شهر قم را از مزایای اجرای این طرح برشمرد.

وی افزود: با توجه به بهره‌برداری از آزادراه حرم تا حرم (قطعه قم – گرمسار) و افزایش حجم ترافیک عبوری استان‌های غربی و شمال غربی به قم، راه‌اندازی این محور موجب کاهش حوادث جاده‌ای و هزینه‌های مربوط به استهلاک و سوخت و صرفه‌جویی در زمان شده و طول این محور در مقایسه با مسیر ساوه – سلفچگان – قم، ۲۰ کیلومتر نزدیک‌تر است.

به گفته مدیرکل راه و شهرسازی قم، بهره‌برداری این مسیر به‌عنوان یک کریدور ایمن به جهت دسترسی به استان‌های شمال غربی کشور، تاثیر به سزایی در کاهش ترافیک آزادراه قم- تهران و جاده قدیم قم- تهران دارد.

نوشته های مشابه
دولت و شهرداری در مورد مونوریل اختلاف ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
تأکید رئیس جمهور بر تکمیل فاز نخست مونوریل
بازدید استاندار و شهردار قم از پروژه مونوریل +تصاویر
نجات ۲ شهروند قمی در آتش‌سوزی خیابان گلزاری
خانه تاریخی توکلی موزه «عاشورا» می‌شود
استقرار سیستم شست‌وشوی خطوط پردازش پسماند در سایت البرز
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.