برای تعیین تکلیف مونوریل نمی‌توان زمان خاصی اعلام کرد

وزیر کشور با بیان اینکه در حال حاضر نمی‌توان برای تعیین تکلیف مونوریل قم زمان خاصی اعلام کرد، گفت: مونوریل می‌تواند جایگزین خط دوم متروی قم شود و به عنوان مثال ممکن است ادامه پروژه روی سطح زمین اتفاق بیفتد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
برای تعیین تکلیف مونوریل نمی‌توان زمان خاصی اعلام کرد
شناسه : 45572 | انتشار : ۰۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۶   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، در جلسه‌ای با حضور احمد وحیدی وزیر کشور به همراه جمالی‌نژاد معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور، حجت‌الاسلام‌ مجتبی ذوالنوری نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، سید مرتضی سقائیان‌نژاد شهردار قم، درویشی مدیرعامل سازمان قطار شهری و جمعی دیگر از مدیران و نمایندگان پیمانکار پروژه مسائل و مشکلات احداث خط یک مترو قم و مونوریل موردبررسی قرار گرفت.

در این جلسه که در سالن جلسات دفتر شهردار قم برگزار شد، ضمن ارائه گزارش آخرین وضعیت احداث این پروژه، مشکلات مختلف ازجمله تأمین ناوگان و واگن‌های موردنیاز، بودجه و هزینه‌های احداث و تکمیل آن و همچنین اعتبارات و دیون دولتی در پروژه مترو قم مطرح شد.

عملیات اجرایی احداث خط یک مترو قم از سال ۱۳۸۸ در مسیری به طول ۱۴ کیلومتر در شهر قم آغازشده و فاز نخست این خط به طول ۵.۸ کیلومتر پس از ۱۲ سال و با رفع مشکلات مختلف در حال حاضر آماده انجام تست گرم است.

احمد وحیدی در در حاشیه این جلسه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در این جلسه در رابطه با دو موضوع مترو و مونوریل به طور مفصل صحبت شد.

وی با اشاره به اینکه در بحث مترو یک نیاز فوری برای تست گرم در قم وجود دارد گفت: در این جلسه برای تأمین واگن چند گزینه مطرح شد. این گزینه‌ها با دو هدف تأمین واگن برای تست گرم و حمل و نقل مسافر مطرح شدند.

وزیر کشور به پنج گزینه مطرح شده برای تأمین واگن متروی قم اشاره کرد و افزود: برخی گزینه‌ها سهل الوصول‌تر و برخی دیگر پایدارتر هستند.

وی ادامه داد: پس از مطرح شدن این ۵ گزینه، قرار شد طی دو سه هفته آینده انواع مسائل آن‌ها را بررسی کنیم و در نهایت به نتیجه برسانیم.

وحیدی با اشاره به بحث‌های صورت گرفته در این جلسه در رابطه با سرنوشت پروژه مونوریل گفت: مونوریل می‌تواند جایگزین خط دوم متروی قم شود.

وی با اشاره به بررسی گزینه‌های احتمالی برای ادامه مسیر مونوریل اضافه کرد: درباره نحوه ادامه این پروژه صحبت‌هایی صورت گرفت. به عنوان مثال ممکن است ادامه پروژه روی سطح زمین اتفاق بیفتد.

وزیر کشور با اشاره به اینکه در حال حاضر نمی‌توان برای تعیین تکلیف مونوریل قم زمان خاصی اعلام کرد افزود: مهم این است که به راه‌حل‌هایی رسیده‌ایم و باید این راه حل‌ها را پیش ببریم.

نوشته های مشابه
دولت و شهرداری در مورد مونوریل اختلاف ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
تأکید رئیس جمهور بر تکمیل فاز نخست مونوریل
بازدید استاندار و شهردار قم از پروژه مونوریل +تصاویر
نجات ۲ شهروند قمی در آتش‌سوزی خیابان گلزاری
خانه تاریخی توکلی موزه «عاشورا» می‌شود
استقرار سیستم شست‌وشوی خطوط پردازش پسماند در سایت البرز
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.