۱۶ برنامه به‌مناسبت هفته کتاب در مراکز کانون قم برگزار می‌شود

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم از برگزاری ۱۶ عنوان برنامه فرهنگی، هنری و ادبی به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی در مراکز کانون در قم خبر داد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
۱۶ برنامه به‌مناسبت هفته کتاب در مراکز کانون قم برگزار می‌شود
شناسه : 44116 | انتشار : ۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۱   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم، حامد حجتی در نشست خبری با جمعی از خبرنگاران استان به برگزاری ۱۶ عنوان برنامه فرهنگی، هنری و ادبی با محوریت مراکز کانون در قم به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی اشاره و اظهار کرد: امسال رویکرد کانون استان قم در هفته کتاب برگزاری برنامه‌های متنوع با محوریت مراکز ده‌گانه خواهد بود.

وی افزود: حدود ۵۰ مربی و کارشناس مسلط بر کتاب و کتابخوانی در مجموعه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم اشتغال دارند و به تربیت و پرورش کودکان می‌پردازند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم گفت: هفته کتاب فرصت بسیار خوبی است که ما بتوانیم این پیام را به مردم مخابره کنیم که کتاب علاوه بر اینکه یار مهربان همه در تنهایی‌هاست، می‌تواند در مسائل و بحران‌های اجتماعی هم نقش‌آفرینی جدی داشته باشد.

حجتی افزود: با توجه به هم‌زمانی این هفته با ایام رحلت حضرت فاطمه معصومه(س) برنامه‌های مشترکی با حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) با عنوان‌های «حلقه معرفت»، «شهر دانایی» و «بانوی آفتاب» برنامه‌ریزی‌شده است. در این برنامه به خوانش کتاب و معرفی شخصیت باکرامت خانم حضرت فاطمه معصومه(س) خواهیم پرداخت.

وی در پاسخ به آسیب‌های احتمالی فضای مجازی برای کودکان و نوجوانان افزود: مقوله رها بودن کودک و نوجوان در این فضا را نادرست می‌دانم. کانون و نهادهای فرهنگی باید تلاش کنند کودک و نوجوان ساعات مفیدی را در فضای مجازی در جهت مهارت افزایی و استعدادیابی را تجربه کنند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم با اشاره به تشکیل دو شهرستان جدید (کهک و جعفرآباد) به لزوم تشکیل مراکز جدیدالتأسیس در این شهرستان‌ها اشاره کرد و ابراز داشت: فراهم آوردن بستر ایجاد مراکز جدید، نیازمند فضاهای مناسبی است که امیدواریم به همت مسئولان شهرستان‌های مذکور، فراهم شود. در صورت حمایت جدی فرمانداران این دو شهرستان، کانون این آمادگی را دارد که مراکز ثابت خود را در این دو منطقه در کوتاه‌ترین زمان راه‌اندازی کند.

حجتی در پایان این نشست از آغاز فعالیت ویژه خودروی کتابخانه سیار کانون (پیک امید) خبر داد. پیک امید با سر زدن به روستاها و نقاط کمتر برخوردار همچون سال گذشته با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد سعی در اشاعه فرهنگ کتاب‌خوانی در آن مناطق را دارد.

نوشته های مشابه
چاه‌های مسدود شده شهرداری قم فک پلمب شد
تولید روزانه ۱۰۰ تن کود کمپوست از پسماندهای قم
بی‌خطرسازی ۱۰۰ درصدی پسماندهای پزشکی در قم
قم در حوزه معماری و شهرسازی سرآمد باشد
لزوم همکاری اوقاف برای ساماندهی قبرستان نو
بیمارستان‌های قم ملزم به دریافت پروانه ایمنی هستند
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.