اوقاف متولی طرح ساماندهی پروژه چهل اختران نیست

رئیس اوقاف ناحیه یک شهرستان قم گفت: اوقاف متولی طرح ساماندهی محله چهل اختران با محوریت بقعه امامزاده موسی مبرقع(ع) نیست و از ابتدا، شهرداری و راه‌وشهرسازی کار تملک اراضی را شروع کردند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
اوقاف متولی طرح ساماندهی پروژه چهل اختران نیست
شناسه : 43465 | انتشار : ۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۴   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم، سید سجاد موسوی قیداری در جریان تور رسانه‌ای بازدید از بقاع متبرکه و در جمع خبرنگاران و عکاسان خبری رسانه‌های استانی در حرم امامزاده موسی مبرقع(ع)، اظهار کرد: طرح ساماندهی محله چهل اختران هر چند با محوریت حرم امامزاده موسی مبرقع(ع) نه با درخواست اوقاف و نه با درخواست هیئت امنای بقعه تدوین و اجرایی شده است.

وی افزود: این مطالبه رهبر معظم انقلاب در سفر به قم طی سال ۱۳۸۹ بود که از غربت امامزادگان گلایه داشتند، بر این اساس اداره کل راه و شهرسازی و مجموعه استان، طرح ساماندهی محله چهل اختران را در دستور کار قرار دادند و پروژه مذکور در مساحتی بالغ بر ۴.۳ هکتار تدوین شد.

رئیس اوقاف و امور خیریه ناحیه یک شهرستان قم با بیان اینکه بخشی از آزادسازی زمین‌های لازم برای اجرای این طرح اجرایی شده است گفت: اگر آزادسازی و اجرا و همچنین اعتبار لازم در اختیار اوقاف بود، پاسخگویی هم از اوقاف صورت می‌گرفت ولی از همان ابتدا، بخشی از کار توسط اداره کل راه و شهرسازی و قسمتی دیگر از سوی شهرداری انجام شده است.

وی ادامه داد: آزادسازی پلاک‌های مورد نیاز برای اجرای طرح به صورت پراکنده صورت گرفته و اگر به صورت محله‌ای انجام می‌شد، شاید زودتر به سرانجام می‌رسد ولی اکنون به خاطر افزایش قیمت‌ها، هنوز به پایان نرسیده است.

موسوی قیداری با بیان اینکه منابع مالی اوقاف و امور خیریه در بقاع متبرکه بسیار محدود است گفت: نذورات و خیرات و حق الدفن، منابع درآمدی بقاع متبرکه هستند و اخیرا هم دفن اموات بسیار کاهش یافته و برخی موارد هم که صورت گرفته به صورت پیش خرید بوده است.

رئیس اوقاف و امور خیریه ناحیه یک شهرستان قم عنوان کرد: نذورات ضریح در بسیاری از بقاع متبرکه، کفاف فعالیت‌های فرهنگی را هم نمی‌دهد بنابراین اگر بخواهیم در حوزه عمرانی فعالیت‌های چشمگیرتری داشته باشیم، نیازمند کمک‌های خیرین هستیم و در این زمینه، رسانه‌ها می‌توانند تاثیرگذار باشند.

نوشته های مشابه
دولت و شهرداری در مورد مونوریل اختلاف ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
تأکید رئیس جمهور بر تکمیل فاز نخست مونوریل
بازدید استاندار و شهردار قم از پروژه مونوریل +تصاویر
نجات ۲ شهروند قمی در آتش‌سوزی خیابان گلزاری
خانه تاریخی توکلی موزه «عاشورا» می‌شود
استقرار سیستم شست‌وشوی خطوط پردازش پسماند در سایت البرز
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.