اجرای ۱۵۰۰ نمایش خیابانی در سطح شهر قم

مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری شهرداری قم بر لزوم استفاده از ظرفیت هنرهای نمایشی تأکید کرد و گفت: در سه سال گذشته، بیش از ۱۵۰۰ نمایش خیابانی با موضوع فرهنگ شهروندی در سطح شهر قم اجرا شده است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
اجرای ۱۵۰۰ نمایش خیابانی در سطح شهر قم
شناسه : 43390 | انتشار : ۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۷   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، ابوالقاسم مقیمی پیش از ظهر امروز در نشست خبری بیست‌ودومین جشنواره استانی تئاتر قم که در سالن جلسات شهید آوینی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم برگزار شد، به مأموریت‌های سازمان فرهنگی و هنری شهرداری قم در حوزه فرهنگ شهروندی اشاره کرد و گفت: یکی از رویکردهای این سازمان استفاده از ابزار هنر به‌ویژه هنر نمایش برای انتقال مفاهیم فرهنگی و اجتماعی است.

وی تصریح کرد: در سه سال گذشته، بیش از ۱۵۰۰ نمایش خیابانی در سطح شهر و خیابان‌ها و محله‌های قم اجرا شده است.

مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری شهرداری قم افزود: استفاده بیشتر از ظرفیت‌ هنرهای نمایشی بویژه تئاتر خیابانی و پرده‌خوانی در سطح مدارس، محله‌ها و مساجد قم در دستور کار این سازمان قرار دارد.

نشست خبری بیست‌ودومین جشنواره استانی تئاتر قم

مقیمی به حمایت سازمان فرهنگی هنری شهرداری قم از شش نمایش صحنه‌ای اشاره کرد و گفت: این سازمان همچنین در برگزاری جشنواره تئاتر مردمی «بچه‌های مسجد» و جشنواره تئاتر خیابانی «افلاکیان» مشارکت داشته است.

وی افزود: هدف‌گذاری سازمان فرهنگی هنری شهرداری قم در حوزه نمایش، کمک به شکل‌گیری گروه‌های جدید و جوان با هدف تولید محصولات هنری است و این رویه را با دقت و قدرت بیشتری تداوم خواهیم داد.

مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری شهرداری قم همچنین به مشارکت این سازمان در برگزاری بیست‌ودومین جشنواره استانی تئاتر قم اشاره کرد و افزود: علاوه بر ارائه مجموعه‌ای از موضوعات شهروندی را به هنرمندان تئاتر قم، در کمک‌های اعتباری، اطلاع‌رسانی و تبلیغات شهری نیز مشارکت خواهیم کرد و امیدواریم به سهم خود، ادای دین به حوزه نمایش و هنرمندان استان کرده باشیم.

خاطرنشان می‌شود در حاشیه این نشست از پوستر بیست‌ودومین جشنواره استانی تئاتر قم با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری شهرداری و مدیر انجمن هنرهای نمایشی قم رونمایی شد.

نوشته های مشابه
طرح جامع شهرک سوم پرنیان قم ابلاغ شد
نجات جان مادر باردار قمی
ضرورت همراهی اوقاف برای بازگشایی دروازه ری
طلب ۶ هزار میلیاردی شهرداری قم از نهادهای دولتی
فاز نخست خط یک مترو قم برق‌دار شد
همکاری مستقیم ۱۰ سازمان شهرداری قم با آموزش و پرورش استان
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.