۲۷ عنوان برنامه در «روز قم» برگزار می‌شود

مدیرعامل سازمان فرهنگی، هنری و ورزشی شهرداری قم به تشریح ویژه‌برنامه‌های «روز قم» پرداخت و از پیش‌بینی برگزاری ۲۷ عنوان برنامه در قالب برگزاری مجموعه مسابقات ورزشی، برپایی جشن‌های محله‌ای، تولید محصولات فرهنگی و اجرای مسابقات خانوادگی خبر داد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
۲۷ عنوان برنامه در «روز قم» برگزار می‌شود
شناسه : 43068 | انتشار : ۰۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۲   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، ابوالقاسم مقیمی امروز در نشست رسانه‌ای بزرگداشت «روز قم» که در سالن رضوان شهرداری برگزار شد، به تشریح ویژه برنامه های بزرگداشت روز قم پرداخت و اظهار کرد: «روز قم» یکی از جلوه‌های همکاری برادرانه دستگاه‌های قم برای معرفی شهر قم به‌عنوان پایگاه و خاستگاه انقلاب اسلامی است و به‌واسطه حضرت معصومه(س) تمام دستگاه‌هایی که دست یاری به سویشان بلند کردیم با تمام توان وارد میدان شدند.

وی ادامه داد: قم تمدنی هفت هزار ساله دارد، ولی رشد و توسعه این تمدن با وجود حضرت معصومه(س) تبلور پیدا کرده و اگر وجود این حضرت نبود این شهر منشأ تحول نبود؛ تلاش برای نام‌گذاری روز قم با سه هدف عمده صورت گرفت.

مدیرعامل سازمان فرهنگی، هنری و ورزشی شهرداری قم، هدف اول را توسعه فرهنگی، اجتماعی، گردشگری و اقتصادی و موضوع دوم را معرفی شهر قم، جاذبه‌ها و زیرساخت‌های آن به مردم ایران و جهان دانست و افزود: دلیل سوم هجمه‌های سنگین به قم به‌عنوان قلب تپنده انقلاب اسلامی است که ضرورت داشته به شبهات واردشده پاسخ داده شود و همچنین مباحث علمی و فرهنگی که به‌سرعت در قم در حال رشد بوده به جهان منتقل شود.

مقیمی با اشاره به اینکه در سه سال گذشته محصولات خوبی برای معرفی شهر قم تولید شد، ابراز کرد: تلاش شد این روز از لسان علما و هنرمندان برای مردم معرفی شود و تلاش شده برای هماهنگی بیشتر با آستانه مقدس، نام‌گذاری روز قم که با ایام معصومیه عجین شده پر شور انجام شود.

وی با بیان اینکه پنج کمیته در شهرداری قم برای برگزاری «روز قم» تشکیل‌شده است، اذعان کرد: به پیشنهاد شهردار قم برای هرروز در این هفته نام‌گذاری‌هایی صورت گرفت که سعی شده مجموعه برنامه‌ها با این عناوین برگزار شود.

مقیمی ادامه داد: مجموعه برنامه های روز قم در قالب برگزاری مراسم و جشن‌های محله‌ای با عنوان جشن‌های در امتداد یاری، تولید محصولات فرهنگی شامل تدوین شش کتاب و انتشار کلیپ‌های جدید شهر نور، برگزاری مجموعه مسابقات ورزشی با کمک هیئت‌های ورزشی و فعالیت‌های عمومی ورزشی مانند همایش دوچرخه‌سواری و رالی و تیراندازی خانوادگی تدارک دیده‌شده که چگونگی برگزاری آن در اخبار روز قم اطلاع‌رسانی می‌شود.

وی از احیای مجموعه گنبد سبز و اجرای ۱۰ شب برنامه در این مکان و برگزاری بازارچه صنایع‌دستی به مناسبت روز قم خبر داد و افزود: برگزاری تورهای تخصصی قم گردی با موضوعات بازدید از حرم مطهر و مسجد مقدس جمکران، مناطق گردشگری و تورهای صنعتی و اقتصادی، برگزاری طرح حبیب با همکاری حرم مطهر با هدف آموزش کسبه اطراف حرم و آموزش زبان عربی و انگلیسی به آن‌ها، همایش محراب شهر با حضور مدیران محلات شهر با همکاری سپاه، پویش اذان و مسابقه گلبانگ که تا پایان سال ادامه خواهد داشت از دیگر برنامه های این ایام خواهد بود.

مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری قم از نورافشانی ۱۱۰ مسجد در روز قم خبر داد و گفت: برگزاری کارگاه‌های مهارت‌آموزی به خانواده‌ها، اجرای آیین زنگ روز قم با حضور آیت‌الله سعیدی، شهردار و جمعی از مدیران استان در مدرسه استثنایی ابابصیر، هماهنگی با معاونت امور زائرین استانداری و ابلاغ برنامه‌های روز قم به مجموعه دستگاه‌های ۱۸ گانه از دیگر اقداماتی بوده که برای گرامیداشت روز قم انجام‌شده است.

مقیمی با تأکید بر اینکه روز قم رویداد جدیدی است و ضرورت دارد در رسانه‌ها به آن پرداخته شود، خاطرنشان کرد: شهرهایی مانند شیراز و اصفهان از چند دهه پیش روزهایی را نام‌گذاری کرده و این روزها جزئی از فرهنگ مردم شهر شده و حتی جشن‌های خصوصی خود را در این روز برگزار می‌کنند، ما نیز باید در قم به این سمت برویم و دستگاه‌های استانی نیز به این بپردازند همان‌طور که این رونق امسال اتفاق افتاد.

نوشته های مشابه
دولت و شهرداری در مورد مونوریل اختلاف ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
تأکید رئیس جمهور بر تکمیل فاز نخست مونوریل
بازدید استاندار و شهردار قم از پروژه مونوریل +تصاویر
نجات ۲ شهروند قمی در آتش‌سوزی خیابان گلزاری
خانه تاریخی توکلی موزه «عاشورا» می‌شود
استقرار سیستم شست‌وشوی خطوط پردازش پسماند در سایت البرز
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.