تئاتر سرمایه مهم حوزه هنری قم است/ تئاتر آیینی را احیا می‌کنیم

رئیس حوزه هنری قم از تئاتر به عنوان یکی از سرمایه‌های مهم حوزه هنری یاد کرد و گفت: زمانی ما در تئاتر آیینی رقیب نداشتیم و خاطرات خوشی از بعضی نمایش‌های آیینی در ذهن مردم شهر وجود دارد که سعی داریم دوباره تئاتر آیینی را در قم احیا کنیم.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
تئاتر سرمایه مهم حوزه هنری قم است/ تئاتر آیینی را احیا می‌کنیم
شناسه : 42968 | انتشار : ۰۴ آبان ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۸   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان قم، محمد علی روزبهانی در مراسم اختتامیه جشنواره نمایش‌های باشگاه تئاتر تجربه که در سالن پلاتوی ماه حوزه هنری قم برگزار شد، به سیاست‌های حوزه هنری در عرصه هنر نمایش و برخی مشکلات این حوزه اشاره کرد و گفت: حُسن شهرت تئاتر و واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری قم سرمایه این حوزه است و اگر چند جریان تئاتر در قم وجود داشته باشد، حتماً یکی از آنها جریان حوزه هنری‌ است.

وی با تأکید بر اینکه تئاتر را به عنوان سرمایه حوزه هنری رها نخواهیم کرد، تصریح کرد: به قول یکی از مربیان شناخته شده فوتبال به ترکیب تیم برنده دست نمی‌زنیم و بنده هر کاری از دستم بر بیاید برای این بخش انجام خواهم داد. 

رئیس حوزه هنری قم در ادامه سخنانش یادآور شد: حوزه هنری قم یک سالن اجراء کم دارد، البته مشکل زیر ساخت، مشکل تئاتر استان است. در این مورد در حال رایزنی هستیم تا ان‌شاءلله بتوانیم این حداقل را برای دوستان فراهم کنیم.

روزبهانی افزود: از طرفی متأسفانه هنرمندان تئاتر قم دغدغه معیشتی مهمی دارند که در این مورد هم رایزنی‌هایی برای تولید تئاتر و آموزش برای کودکان و نوجوانان کردیم تا ان‌شاءلله محقق شود و دوستان در حوزه تئاتر بمانند.

وی خاطر نشان کرد: زمانی ما در تئاتر آیینی در کشور رقیب نداشتیم و خاطرات خوشی از بعضی نمایش‌های آیینی از جمله نمایش «بانوی بی نشان» در ذهن مردم شهر وجود دارد که اگر دوستان کمک کنند سعی داریم دوباره تئاتر آیینی را در قم احیاء کنیم و ان‌شاءالله پرچمش را بلند کنیم. متأسفانه ما گاهی نبض مخاطب را از دست می‌دهیم باید در اجراهای تئاتر به خواسته و نیاز درست و به‌جای مخاطب توجه کنیم.

رئیس حوزه هنری قم در پایان سخنانش با بیان اینکه امروز شاهد به بلوغ رسیدن اعضای باشگاه تئاتر تجربه هستیم، تصریح کرد: باید به سمت حرفه‌ای شدن حرکت کنیم. خوشبختانه امروز در باشگاه تئاتر تجربه شاهد فعالیت تعدادی جوان عاشق هستیم که در میان این همه گرفتاری بخاطر عشقشان می‌آیند حوزه و برای کارشان وقت و انرژی می‌گذارند.

نوشته های مشابه
دولت و شهرداری در مورد مونوریل اختلاف ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
تأکید رئیس جمهور بر تکمیل فاز نخست مونوریل
بازدید استاندار و شهردار قم از پروژه مونوریل +تصاویر
نجات ۲ شهروند قمی در آتش‌سوزی خیابان گلزاری
خانه تاریخی توکلی موزه «عاشورا» می‌شود
افزایش ۳۰ درصدی صدور مجوز کتاب در قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.