داوری جشنواره فیلم کودک‌ونوجوان توسط اعضای کانون پرورش فکری قم

دبیر هفته ملی کودک در استان قم با اشاره به مشارکت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم در برگزاری سی‌وچهارمین جشنواره فیلم کودک و نوجوان در قم، گفت: تعدادی از اعضای فعال مراکز ده‌گانه کانون قم به داوری آثار این جشنواره پرداختند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
داوری جشنواره فیلم کودک‌ونوجوان توسط اعضای کانون پرورش فکری قم
شناسه : 42211 | انتشار : ۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۴   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم، سید امیر طباطبایی با اشاره به اکران فیلم‌های سی‌وچهارمین جشنواره فیلم کودک و نوجوان در استان قم، اظهار کرد: این جشنواره از سوی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم و با مشارکت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم برگزار شد.

وی تصریح کرد: ۱۰ فیلم کودک و نوجوان این جشنواره از ۱۶ تا ۲۰ مهرماه در سینما ونوس قم اکران شد و کودکان و نوجوانان می‌توانند به طور رایگان این فیلم‌ها را تماشا کردند.

دبیر هفته ملی کودک در استان قم همچنین به نقش‌آفرینی کودکان و نوجوانان در داوری فیلم‌های این جشنواره اشاره کرد و گفت: تعدادی از اعضای فعال مراکز ده‌گانه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم در میان ۷۴ داور ۶ تا ۱۶ ساله این جشنواره حضور داشتند.

طباطبایی افزود: داوران کودک و نوجوان این جشنواره پس از اکران هر فیلم با برگه‌هایی که در اختیار دارند از میان سه گزینه خوب، متوسط و ضعیف به هر فیلم رأی داده و در پایان جشنواره با جمع‌بندی ِ دبیرخانه این رویداد در استان قم، نتیجه آرای داوران کودک و نوجوان قمی اعلام خواهد شد.

وی در رابطه با لزوم ساخت آثار سینمای در ژانر کودک ونوجوان، تاکید کرد: یکی از کارکردهای مهم سینما ایجاد سرگرمی برای مخاطبان خود است و زبان سینما سرگرمی بسیار موثری برای کودکان است که بتوانیم از این سرگرمی استفاده کرده و مفاهیم اخلاقی و تربیتی در قالب این فیلم ها به کودکان منتقل کنیم.

دبیر هفته ملی کودک در استان قم خاطرنشان کرد: تولید فیلم اثرگذاری بسیاری روی مخاطب کودک و نوجوان دارد و به همین دلیل لازم است همانطور که برای بزرگسالان فیلم می‌سازیم برای کودکان هم فیلم بسازیم.

خاطرنشان می‌شود برنامه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم همزمان با هفته ملی کودک از ۱۶ تا ۲۲ مهرماه با شعار «حال خوش کودکی، رنگ خوش زندگی» در سطح شهر قم، روستاهای استان، مراکز کانون و فضای مجازی برگزار می‌شود.

نوشته های مشابه
چاه‌های مسدود شده شهرداری قم فک پلمب شد
تولید روزانه ۱۰۰ تن کود کمپوست از پسماندهای قم
بی‌خطرسازی ۱۰۰ درصدی پسماندهای پزشکی در قم
قم در حوزه معماری و شهرسازی سرآمد باشد
لزوم همکاری اوقاف برای ساماندهی قبرستان نو
بیمارستان‌های قم ملزم به دریافت پروانه ایمنی هستند
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.