توسعه برنامه‌های کانون پرورش فکری قم نیازمند حمایت مسئولان است

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم با اشاره به اجرای ۴۰ عنوان برنامه فرهنگی و هنری در هفته ملی کودک، بر لزوم حمایت نهادهای استان برای توسعه برنامه‌های فرهنگی کانون در شهر و روستاهای قم تأکید کرد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
توسعه برنامه‌های کانون پرورش فکری قم نیازمند حمایت مسئولان است
شناسه : 42208 | انتشار : ۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۹   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم، حامد حجتی در دیدار با مرتضی حیدری فرماندار قم به برگزاری برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری در هفته ملی کودک اشاره کرد و گفت: برنامه‌های کانون در هفته ملی کودک با برگزاری جشن «شادپیمایی عروسک‌ها» همزمان با آغاز ماه ربیع‌الأول در بوستان علوی آغاز شد و در شب شهادت امام حسن عسکری(ع) در حرم حضرت معصومه(س) به پایان می‌رسد.

وی با بیان اینکه بیش از ۴۰ عنوان برنامه مختلف در هفته ملی کودک در سطح استان قم برگزار می‌شود، گفت: برای برگزاری این برنامه‌ها با نهادهای مختلف رایزنی شد که خوشبختانه با مساعدت و همکاری استانداری، فرمانداری، سپاه علی ابن ابی طالب (ع)، ‌نهاد کتاب‌خانه‌های عمومی، ناجا، دانشگاه علوم پزشکی، بهزیستی، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، جمعیت هلال احمر، آموزش و پرورش، حفاظت محیط زیست، صدا و سیما، بسیج هنرمندان، حوزه هنری، بنیاد شهید و امور ایثارگران، شهرداری قم و دنیای کتاب همراه شد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم همچنین از نام‌گذاری یکی از مراکز کانون به نام شهید زرنوشه خبر داد و گفت: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های کانون در هفته ملی کودک، اعزام واحد سیار روستایی به روستای سراجه و شهرستان کهک بود که با استقبال اهالی این مناطق مواجه شد.

حجتی از آمادگی کانون برای اعزام واحد سیار به تمام روستاهای استان خبر داد و گفت: این طرح در حال حاضر به دلیل مشکلات مالی به مرحله اجرایی نرسیده و نیازمند یاری فرمانداری قم است تا در طول سال برنامه‌های فرهنگی در روستاهای استان اجرا کنیم.

وی با تأکید بر اینکه اعزام واحد سیار روستایی به مناطق مختلف استان نیازمند امکانات و بودجه مالی است، افزود: تهیه کتاب امروز هزینه بالایی دارد و برگزاری یک برنامه فرهنگی در روستاها نیازمند ملزوماتی نظیر ابزار صوت و وسایل نقلیه و محصولات فرهنگی برای هدیه به کودکان است.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم با اشاره به راه اندازی سینما سیار در مشهد، تأکید کرد: در استان قم برای اجرای این طرح نیازمند استیج سیار هستیم تا بتوانیم به وسیله آن در روستاهای مختلف برنامه برگزار کنیم.

حجتی افزود: تأمین اقلام فرهنگی مانند کتاب، کاغذ و لوازم التحریر نیاز به همراهی مسئولان استان دارد.

وی بر لزوم ایجاد مراکز دائمی کانون در دو شهرستان کهک و جعفرآباد تأکید کرد و گفت: این موضوع هم نیازمند حمایت و همراهی مالی نهادهای استان از جمله فرمانداری دارد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم با تأکید بر اینکه برای اجرای برنامه‌های هفته ملی کودک با دست خالی جلو رفتیم، گفت: بعضی نهادها با در اختیار دادن تجهیزات خود به اجرای این برنامه‌ها مساعدت کردند و انتظار داریم که فرمانداری هم مساعدتی در این زمینه داشته باشد.

حجتی از آمادگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم برای اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی در روستاهای استان قم خبر داد و گفت: کانون بودجه جاری ندارد در حالی که مطالبات استان از کانون برای اجرای برنامه‌های فرهنگی بالاست اما بسیاری از ایده‌های قابل اجرا به‌دلیل مشکلات مالی، کنار گذاشته می‌شود.

نوشته های مشابه
دولت و شهرداری در مورد مونوریل اختلاف ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
تأکید رئیس جمهور بر تکمیل فاز نخست مونوریل
بازدید استاندار و شهردار قم از پروژه مونوریل +تصاویر
نجات ۲ شهروند قمی در آتش‌سوزی خیابان گلزاری
خانه تاریخی توکلی موزه «عاشورا» می‌شود
افزایش ۳۰ درصدی صدور مجوز کتاب در قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.