بهسازی محله هندویان قم در قالب طرح بازآفرینی شهری

مدیر منطقه شش شهرداری قم از بهسازی و ساماندهی محله هندویان در قالب طرح بازآفرینی شهری با اعتباری بالغ‌بر ۵ میلیارد ریال خبر داد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
بهسازی محله هندویان قم در قالب طرح بازآفرینی شهری
شناسه : 41921 | انتشار : ۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۵   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، احمد ترکمن با اشاره به اهمیت بهسازی بافت‌های فرسوده، اظهار کرد: بافت‌های فرسوده به‌رغم هویت تاریخی و فرهنگی ازنظر اجتماعی و شهرنشینی با مشکلات و چالش‌های متعددی مواجه‌اند که بازآفرینی شهری در آن‌ها ضروری است.

وی، بهسازی و ساماندهی معابر محله هندویان با اعتباری بالغ‌بر ۵ میلیارد ریال را موردتوجه قرار داد و گفت:  فرعی‌های منشعب خیابان شهیدان دلجو به سمت خیابان ۲۲ بهمن با انجام عملیات اصلاح انهار و جدول‌گذاری به طول ۳۰۰ متر و توزیع بیش از ۴۰۰ تن آسفالت به‌صورت غیرمکانیزه مناسب‌سازی و ساماندهی شده است.

به گفته مدیر منطقه شش شهرداری قم، هدف اصلی در اجرای طرح بازآفرینی شهری، حفاظت و صیانت از افرادی است که در سکونت‌گاه‌های نامناسب و ناکارآمد با بافت‌های ضعیف، مشکل‌دار و فرسوده شهری زندگی می‌کنند و در مواجهه با حوادث طبیعی و غیرطبیعی با خطر روبه‌رو هستند.

ترکمن خاطرنشان کرد: طرح مطالعاتی بازآفرینی شهری بافت فرسوده در محله‌های امامزاده ابراهیم(ع)، خیابان شهید کرمی و سوم خرداد توسط مشاورین انجام‌گرفته که در حال حاضر روند پیگیری و ابلاغ آن در دستور کار است.

نوشته های مشابه
طرح جامع شهرک سوم پرنیان قم ابلاغ شد
نجات جان مادر باردار قمی
ضرورت همراهی اوقاف برای بازگشایی دروازه ری
توسعه هوشمندسازی ترافیکی در پردیسان
طلب ۶ هزار میلیاردی شهرداری قم از نهادهای دولتی
فاز نخست خط یک مترو قم برق‌دار شد
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.