طراحی پیست دوچرخه‌سواری در بوستان‌های بانوان قم/ چهار بوستان خاموش قم روشن می‌شود

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم از طراحی امکانات رفاهی و تفریحی پیست دوچرخه‌سواری در بوستان‌های بانوان خبر داد و گفت: تا پایان سال بوستان‌های بانوان بعد از ساعت مشخص به بوستان خانواده تبدیل‌ می‌شود.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
طراحی پیست دوچرخه‌سواری در بوستان‌های بانوان قم/ چهار بوستان خاموش قم روشن می‌شود
شناسه : 41709 | انتشار : ۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۷   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، پیام جوادیان در نشست هم‌اندیشی طراحی بوستان در تراز اسلامی- ایرانی در سالن جلسات شهرداری قم، به اقدامات انجام‌شده در جهت سالم‌سازی و پاک‌سازی بوستان‌ها اشاره کرد و اظهار داشت: با اجرایی شدن مصوبات قرارگاه ۱۹ دی در بوستان‌ها، شاهد کاهش قابل‌توجه معضلات فرهنگی در بوستان‌ها هستیم.

وی در اولویت قرار گرفتن بیش از ۱۵ بوستان شاخص را برای پاک‌سازی و سالم‌سازی یادآور شد و گفت: سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم، دستورالعمل‌های لازم را به مناطق ابلاغ کرده و خوشبختانه شاهد کاهش فضای ایمن برای افراد بزهکار در بوستان‌ها هستیم.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم تصریح کرد: از سال ۹۴ بیش از ۴۰ میلیارد تومان برای روشنایی بوستان‌ها هزینه شده که باعث از بین رفتن فضاهای ناامن و ایجاد امنیت در بوستان‌ها شدهه است.

وی، تعداد بوستان‌ های بدون روشنایی را ۴ بوستان اعلام و ابراز کرد: از ۳۶۰ بوستان در سطح شهر تنها ۴ بوستان روشنایی آن کامل نشده که امیدواریم تا پایان سال روشنایی این چهار بوستان نیز کامل شود.

جوادیان اجرای پوشش گیاهی بوستان‌ ها را نیز موردتوجه قرارداد و مطرح کرد: طراحی و اجرای پوشش گیاهی بوستان‌ ها نیز بر اساس ایجاد ایمنی و کاهش فضای امن برای بزه انجام‌شده و پروتکل‌های مشخصی برای آن تعریف‌شده است.

وی توسعه بوستان بانوان را یکی از راهکارهای ایجاد فضای امن برای زنان دانست و تأکید کرد: در حال حاضر در تمام مناطق بوستان بانوان طراحی‌شده و در تعدادی از مناطق مانند منطقه ۶ دو بوستان به بانوان اختصاص داده‌شده است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم ادامه داد: برای برخورداری بانوان از همه امکانات رفاهی و تفریحی پیست دوچرخه‌سواری نیز در بوستان‌های بانوان طراحی‌شده تا بانوان بتوانند از این امکان در فضایی امن برخوردار باشند.

وی سپس از دو کاربری شدن بوستان‌های بانوان تا پایان سال خبر داد و گفت: تا پایان سال بوستان بانوان بعد از ساعت مشخص به بوستان خانواده تبدیل‌شده و امیدواریم روشنایی این بوستان‌ها نیز تا پایان سال تکمیل شود.

جوادیان طراحی بوستان‌های موضوعی را نیز موردتوجه قرارداد و اذعان کرد: سازمان پارک‌ها و فضای سبز خواسته‌های خود را به اداره کل طراحی ابلاغ کرده تا بوستان‌ها امکان فعالیت‌های فرهنگی در سطح گسترده را داشته باشند.

وی سپس با یادآوری اجرای برنامه‌های مذهبی در ایام ماه‌های محرم و صفر در بوستان‌ها اظهار داشت: سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم در کنار ارگان‌هایی مانند سپاه و بسیج بوده و تجربه نشان داده است اجرای برنامه‌های مذهبی بسیاری از مشکلات فرهنگی بوستان‌ها را برطرف کرده است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم یادآور شد: شهر قم می‌تواند در طراحی و اجرای بوستانی با تراز اسلامی و ایرانی الگویی سایر شهرها در کشور باشد.

نوشته های مشابه
دولت و شهرداری در مورد مونوریل اختلاف ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
تأکید رئیس جمهور بر تکمیل فاز نخست مونوریل
بازدید استاندار و شهردار قم از پروژه مونوریل +تصاویر
نجات ۲ شهروند قمی در آتش‌سوزی خیابان گلزاری
خانه تاریخی توکلی موزه «عاشورا» می‌شود
استقرار سیستم شست‌وشوی خطوط پردازش پسماند در سایت البرز
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.