طراحی نخستین بوستان در تراز اسلامی ایرانی در شهر قم

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری قم با دعوت از کارشناسان و هنرمندان در طراحی بوستان در تراز اسلامی - ایرانی گفت: تا امروز بوستانی با رعایت تمام المان‌های اسلامی در هیچ مكانی طراحی نشده و امیدواریم شهر قم در این موضوع نیز پیشگام بوده و بتواند الگویی برای جهان اسلام باشد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
طراحی نخستین بوستان در تراز اسلامی ایرانی در شهر قم
شناسه : 41706 | انتشار : ۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۷   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، مهدی کلانترزاده در نشست هم‌اندیشی طراحی بوستان تراز اسلامی- ایرانی در شهر قم در سالن جلسات شهرداری قم، با تأکید بر اجرایی شدن بند ۱۶ مصوبه قرارگاه ۱۹ دی برای طراحی بوستانی در تراز اسلامی – ایرانی، اظهار داشت: شهرداری با توجه به رسالت ذاتی خود در ایجاد و توسعه فضای سبز، پیشگام طراحی بوستان‌هایی در تراز انقلاب و اسلام است.

وی با ابراز خرسندی از دریافت طرح‌های مختلف با موضوع این بوستان گفت: برای رسیدن به شهری در تراز اسلامی و ایرانی باید از نظرات فقها و علمایی مانند آیت‌الله اراکی و آیت‌الله فاضل لنکرانی که به‌صورت تخصصی در حوزه معماری اسلامی کارکرده‌اند، استفاده کنیم.

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری قم با ابراز امیدواری برای الگو قرار گرفتن شهر قم در ساخت این بوستان تصریح کرد: متأسفانه تا امروز بوستانی با رعایت تمام المان‌های اسلامی در هیچ مکانی طراحی نشده و امیدواریم شهر قم در این موضوع نیز پیشگام بوده و بتواند الگویی برای جهان اسلام باشد.

وی سپس بر اولویت قرار گرفتن فعالیت‌های فرهنگی در طراحی بوستان تأکید و ابراز کرد: شهرداری و سازمان‌هایی تابع آن باید سکان‌دار اجرای این بوستان بوده و شهرداری قم از حضور همه کارشناسان در طراحی جامع این بوستان استقبال می‌کند.

کلانترزاده در پایان، لازمه رسیدن به یک الگوی جامع در طراحی بوستانی در تراز اسلامی ایرانی را هم‌افزایی و همکاری همه ارگان‌ها دانست و خاطرنشان کرد: باید یک نفر به‌عنوان متولی، عَلم فرهنگی در بوستان‌ها را برافراشته و همه کارشناسان را جمع کند.

وی در پایان با دعوت دوباره از کارشناسان رشته‌های مختلف و هنرمندان گفت: کارشناسان رشته‌های مختلف به‌صورت تخصصی به این حوزه ورود کرده و شهرداری قم نیز از همه هنرمندان و انجمن‌های هنری برای حضور در این جلسات دعوت می‌کند.

نوشته های مشابه
دولت و شهرداری در مورد مونوریل اختلاف ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
تأکید رئیس جمهور بر تکمیل فاز نخست مونوریل
بازدید استاندار و شهردار قم از پروژه مونوریل +تصاویر
نجات ۲ شهروند قمی در آتش‌سوزی خیابان گلزاری
خانه تاریخی توکلی موزه «عاشورا» می‌شود
استقرار سیستم شست‌وشوی خطوط پردازش پسماند در سایت البرز
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.