لزوم نوسازی ایستگاه‌های فرسوده آتش‌نشانی قم/ معوقات آتش‌نشانان پرداخت شود

عضو شورای شهر قم با انتقاد از پرداخت‌نشدن معوقات نیروهای سازمان آتش‌نشانی از سال ۹۹، گفت: برخی از ایستگاه‌های آتش‌نشانی قم، بسیار قدیمی و فرسوده بوده که نیاز به بازسازی دارد و نبود هرکدام از تجهیزات حیاتی آتش‌نشانی می‌تواند هزینه‌های غیرقابل جبرانی را به مجموعه مدیریت شهری قم وارد کند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
لزوم نوسازی ایستگاه‌های فرسوده آتش‌نشانی قم/ معوقات آتش‌نشانان پرداخت شود
شناسه : 41703 | انتشار : ۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۴   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، نرجس نیازمند امروز در نطق پیش از دستور دهمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم در سخنانی به مناسبت روز ملی آتش‌نشانی و خدماتی ایمنی، با اشاره به مشکلات سازمان آتش‌نشانی شهرداری قم، اظهار داشت: در چند سال گذشته آتش‌نشانی قم از لحاظ تجهیزات به نسبت قبل پیشرفت چشمگیری داشته اما همچنان آتش‌نشانی قم می‌بایست از تجهیزاتی برخوردار شود که در صورت وقوع حادثه، جان مردم و آتش‌نشانان در معرض خطر نباشد.

وی ادامه داد: بهبود و تأمین کامل نردبان آتش‌نشانی، جرثقیل، لودر، بیل مکانیکی، کلاه‌های ایمنی، افزایش دستگاه تنفسی، دستگاه بی‌سیم ‌دیجیتال و برخی تجهیزات دیگر برای امدادرسانی مطلوب و به‌موقع به مردم باید به‌صورت کامل تأمین شود و کمبودی در آن‌ها وجود نداشته باشد.

عضو شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه با توجه به افزایش قیمت تجهیزات آتش‌نشانی و محدودیت منابع مالی ممکن است تأمین این تجهیزات در حد استانداردها میسر نباشد، ‌ابراز کرد: عزمی جدی در این زمینه باید در بین مجموعه مدیریت شهری شکل بگیرد تا تجهیزات لازم خریداری شود، چراکه حفظ سلامت و ایمنی شهروندان مهم‌تر از محدودیت‌های بودجه‌ای است.

وی با تأکید بر اینکه نبود هرکدام از تجهیزات حیاتی آتش‌نشانی می‌تواند هزینه‌های غیرقابل جبرانی را به مجموعه مدیریت شهری قم وارد کند، گفت: برخی از ایستگاه‌های آتش‌نشانی قم نیز بسیار قدیمی و فرسوده بوده که نیاز به بازسازی دارد و برخی دیگر از مکان‌های آتش‌نشانی در مکان مناسب قرار ندارند.

به گفته نیازمند، همچنین نبود فضای مناسب جهت آموزش و تمرینات در تعدادی از ایستگاه‌های آتش‌نشانی نیز سبب کاهش آمادگی جسمانی این نیروها و کاهش راندمان کاری می‌شود.

وی در ادامه با انتقاد از برخی مطالبات بر زمین‌مانده آتش‌نشانان، گفت: معوقات نیروهای آتش‌نشانی از سال ۹۹ پرداخت‌نشده و میانگین ساعات اضافه‌کار نیروهای آتش‌نشانی، ۹۷ ساعت بوده که از همه نیروهای شهرداری کمتر است.

عضو هیئت‌رئیسه شورای اسلامی شهر قم تصریح کرد: از شهردار قم درخواست می‌شود توسعه عدالت را ابتدا از نیروهای شهرداری آغاز کند و ساعت کار نیروهای آتش‌نشانی مطابق با ساعات اضافه‌کار سایر نیروهای شهرداری محاسبه و اصلاح شود.

وی، عملیات‌های پرتکرار برون‌شهری سازمان آتش‌نشانی را موردتوجه قرار داد و گفت:‌ تجهیزات این سازمان برای اطفای حریق و حوادث شهرک‌های صنعتی مناسب نیست و در هر عملیات خساراتی را به این امکانات وارد می‌کند.

وی افزود: براساس آمار آتش‌نشانی در حادثه شهرک شکوهیه خودروی ۲۰ میلیارد تومانی آتش‌نشانی و یکی از نیروها آسیب جدی دیدند که تأمین و جبران آن نه‌تنها از سوی استان و شهرک‌های صنعتی انجام‌نشده و بلکه هزینه سرسام‌آوری نیز به شهر تحمیل کرده است.

نیازمند خاطرنشان کرد: کمک آتش‌نشانی به شهرک‌های صنعتی اگرچه اقدامی اخلاقی و انسان دوستانه است، اما استان باید برای این مسئله ردیف بودجه‌ای برای جبران خسارت‌های آتش‌نشانی در نظر بگیرد.

عضو شورای اسلامی شهر قم اذعان کرد: در مرکز شهر قم بیش از ۵۰ پاساژ داریم و فقط یک ایستگاه آتش‌نشانی وجود دارد و اگر در این مکان‌ها آتش‌سوزی بیش از یک ساعت به طول بینجامد هر یک از آن‌ها فاجعه‌ای مانند ساختمان پلاسکو را رقم خواهد زد.

نوشته های مشابه
دولت و شهرداری در مورد مونوریل اختلاف ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
تأکید رئیس جمهور بر تکمیل فاز نخست مونوریل
بازدید استاندار و شهردار قم از پروژه مونوریل +تصاویر
نجات ۲ شهروند قمی در آتش‌سوزی خیابان گلزاری
خانه تاریخی توکلی موزه «عاشورا» می‌شود
استقرار سیستم شست‌وشوی خطوط پردازش پسماند در سایت البرز
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.