آغاز پالایش ۲۳ هزار متقاضی جدید طرح اقدام ملی مسکن در قم

مدیر کل راه وشهرسازی قم با اشاره به رفع مشکل سامانه ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن گفت: پالایش ۲۳ هزار نفر ثبت‌نامی مرحله پنجم طرح اقدام ملی مسکن برای شناسایی افراد واجد شرایط آغاز شده است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
آغاز پالایش ۲۳ هزار متقاضی جدید طرح اقدام ملی مسکن در قم
شناسه : 41597 | انتشار : ۱۰ مهر ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۹   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از مهر قم، حسن صبوری بعدازظهر شنبه در جلسه شورای تأمین مسکن استان قم که در محل سالن کرامت استانداری قم برگزار شد، گفت: سامانه املاک کشور که اول فرودین ماه ابلاغ شده در ۳ مرحله تمدید شد کسانی که ملکی دارند باید وارد سامانه شده و ثبت‌نام کنند این ثبت نام به شفافیت اطلاعات و سرشماری نفوس و مسکن اهمیت دارد.

به گفته وی، اگر مالک ثبت‌نام نکند تعرفه آب و برق مالک افزایش و هم چنین عدم ثبت نام ملک مورد نظر در شمول املاک خالی خواهد شد، این سامانه به طور متمرکز در خود وزارتخانه قابل دسترسی است و حتی باید بیعانه یا قولنامه هم قید شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم به طرح جهش تولید مسکن اشاره و بیان کرد: برای تأمین زمین مورد نیاز برای اجرای این طرح مکاتباتی با سازمان املاک داشتیم ولی نتیجه‌ای نگرفته‌ایم؛ برای این اجرای این طرح نیاز به تأمین زمین مورد نیاز داریم اگر هم از ظرفیت شهر جدید پرنیان استفاده کنیم مانند شهرک امیرکبیر با اعتراض متقاضیان روبه‌رو خواهیم شد.

صبوری در ادامه با پالایش متقاضیان جدید طرح اقدام ملی مسکن اشاره و عنوان کرد: سامانه قبلاً با مشکلاتی روبه‌رو شد که با رفع آن اکنون در حال پالایش ۲۳ هزار نفری هستیم که در مرحله ۵ طرح اقدام ملی مسکن ثبت نام کرده‌اند تا افراد واجد شرایط در قرعه کشی شرکت کنند.

وی افزود: قرار شد با توجه به ظرفیت ۱۷۵۰ واحدی در این مرحله با قرعه کشی از بین این ۲۳ هزار نفر ظرف هفته آینده قرعه کشی انجام شود.

صبوری در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر اینکه بر اساس طرح جهش تولید مسکن، باید در قم سالانه بیش از ۱۹ هزار واحد مسکونی احداث شود، گفت: این امر نیازمند تامین زمین در شهر قم و سایر شهرهای استان است.

وی افزود: الحاق اراضی ۵۶۰ هکتاری مجاور پردیسان که در سال گذشته در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان تصویب شد، نیازمند تأیید شورای عالی شهرسازی و معماری کشور است که در این جلسه بر تسریع و پیگیری جدی این مسئله تأکید شد.

صبوری بیان داشت: با توجه به ایجاد ۲ شهرستان جدید جعفرآباد و کهک، سیاست سوق دادن جمعیت و توسعه زیرساخت‌ها در این شهرستان‌ها موضوع مهم و اساسی محسوب می‌شود.

نوشته های مشابه
دولت و شهرداری در مورد مونوریل اختلاف ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
تأکید رئیس جمهور بر تکمیل فاز نخست مونوریل
بازدید استاندار و شهردار قم از پروژه مونوریل +تصاویر
نجات ۲ شهروند قمی در آتش‌سوزی خیابان گلزاری
خانه تاریخی توکلی موزه «عاشورا» می‌شود
استقرار سیستم شست‌وشوی خطوط پردازش پسماند در سایت البرز
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.