کتابخانه عمومی روستای مبارک آباد قم افتتاح شد

دوره جدید فعالیت کتابخانه عمومی حضرت ولی‌عصر(عج) در ساختمان تازه تأسیس مجتمع فرهنگی روستای مبارک آباد قنوات قم آغاز شد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
کتابخانه عمومی روستای مبارک آباد قم افتتاح شد
شناسه : 41524 | انتشار : ۰۸ مهر ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۵   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قم، کتابخانه عمومی حضرت ولی‌عصر(عج) روستای مبارک آباد قم با حضور بخشدار منطقه قنوات، امام جمعه بخش قنوات و جمعی از مدیران و شورای اسلامی بخش قنوات افتتاح شد.

باقری، رئیس اداره امور کتابخانه‌ها و مشارکت‌های اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قم، توسعه فرهنگی را حاصل ایجاد و رونق فرهنگ مطالعه دانست و برنامه‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور را در ایجاد زیرساخت ها و توسعه کتابخوانی تشریح کرد.

وی همچنین به تشریح وضعیت کتابخانه مبارک آباد پرداخت و گفت: ساختمان قبلی این کتابخانه شرایط مناسبی برای ارائه خدمات نداشت که در نهایت با همکاری بخشدار و مسئولان بخش قنوات، این کتابخانه به ساختمان جدید آن منتقل شد.

در ادامه مراسم، حجت‌الاسلام کرم‌پور امام جمعه بخش قنوات بر لزوم ترویج فرهنگ مطالعه تأکید کرد و گفت: کم بودن سرانه مطالعه از جمله مشکلات کشور است که مقام معظم رهبری بارها بر ضرورت توسعه کتابخوانی با هدف تقویت سرانه مطالعه تأکید کرده‌اند.

بخشدار منطقه قنوات نیز در این آیین با بیان اینکه مطالعه زیربنای توسعه جامعه است، افتتاح و رونق کتابخوانی را در بخش قنوات و با توجه به آسیب‌های اجتماعی این بخش که بخش عمده آن ناشی از فقر فرهنگی است، مهم و مؤثر دانست و از دست اندرکاران افتتاح این کتابخانه تشکر کرد.

وی همچنین ضمن تشکر از اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قم به جهت فعالیت موثر در عرصه کتابخوانی و تقدیر از طرح کتاب‌رسان، آمادگی خود را جهت همکاری در راستای گسترش فرهنگ کتابخوانی در روستاها اعلام کرد.

خاطرنشان می‌شود کتابخانه عمومی حضرت ولی‌عصر(عج) روستای مبارک آباد قم از سال ۱۳۸۷ افتتاح شده است و در این مدت با اجرای برنامه‌های مختلف در حوزه کودک، موفقیت‌های خوبی را در جذب کودکان و نوجوانان این روستا به کتابخانه داشته است؛ به گونه‌ای که در دوران پیش از کرونا تعداد اعضای کودک این کتابخانه به ۵۰۰ عضو نیز رسیده بود.

ساختمان قبلی این کتابخانه به دلیل فرسودگی تخلیه و به ساختمان تازه تاسیس مجتمع فرهنگی روستای مبارک آباد منتقل شد. این کتابخانه ۱۲۰ متر مربع از بنای این مجتمع را به خود اختصاص داده است. این کتابخانه روستایی شامل بخش های مخزن، کودک و سالن مطالعه است.

نوشته های مشابه
دولت و شهرداری در مورد مونوریل اختلاف ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
تأکید رئیس جمهور بر تکمیل فاز نخست مونوریل
بازدید استاندار و شهردار قم از پروژه مونوریل +تصاویر
نجات ۲ شهروند قمی در آتش‌سوزی خیابان گلزاری
خانه تاریخی توکلی موزه «عاشورا» می‌شود
افزایش ۳۰ درصدی صدور مجوز کتاب در قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.