ساختمان‌های ناایمن از جنس پلاسکو در قم کم نیست

معاون خدمات شهری شهرداری قم گفت: تعداد ساختمان‌های پرخطر و از جنس پلاسکو در شهر قم کم نیست و از سازمان آتش‌نشانی شهرداری انتظار می‌رود لیست و اطلاعات تمام این ساختمان‌ها را احصا و نسبت به الزام به تأمین موارد ایمنی اقدام کند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
ساختمان‌های ناایمن از جنس پلاسکو در قم کم نیست
شناسه : 41481 | انتشار : ۰۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۶   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، عباس ذاکریان در آیین بزرگداشت روز ملی آتش‌نشانی و ایمنی که در سالن رضوان شهرداری قم برگزار شد، اظهار کرد: اقداماتی که طی سال‌های گذشته در سازمان آتش‌نشانی قم رخ‌داده اتفاقات مثبتی بوده است، اما باید حمایت از نیروهای این سازمان به‌ویژه نیروهای عملیاتی بیشتر شود.

وی با بیان اینکه با وجود اینکه تجهیزات و تعداد ایستگاه‌های آتش‌نشانی قم نسبت به گذشته بهبودیافته اما باید تلاش کنیم تا تجهیزات سازمان آتش‌نشانی قم به سطح مطلوب و استاندارد برسد گفت: سطح رفاهی ایستگاه‌های آتش‌نشانی قم باید مطابق با جایگاه این سازمان و نیروهای آتش‌نشانی باشد و شهرداران مناطق باید امکانات رفاهی ایستگاه‌ها را تأمین کنند.

معاون خدمات شهری شهرداری قم با اشاره به اینکه شغل آتش‌نشانی پیوند مستقیمی با مخاطره دارد، خاطرنشان کرد: باید تدابیر و مطالبه‌ای در سطح سازمان‌های آتش‌نشانی کشور در رابطه با صدمات و آسیب‌های شغل آتش‌نشانی انجام بگیرد تا آسیب‌های وارده به این افراد مشمول حمایت‌هایی نظیر جانبازی شود.

ذاکریان ادامه داد: سازمان آتش‌نشانی نسبت به مسئله آموزش و پیشگیری در بین شهروندان اهتمام بیشتری داشته باشد تا هزینه‌های مالی و جانی حوادث احتمالی کاهش یابد.

وی همچنین در رابطه با مطالبه نیروهای آتش‌نشانی قم نسبت به افزایش ساعات اضافه‌کاری، ابراز کرد: باید رویه عادلانه‌ای در این خصوص در بین تمام نیروهای این سازمان با همفکری و تعامل مسئولان در پیش‌گرفته شود.

معاون خدمات شهری شهرداری قم اذعان کرد: تعداد ساختمان‌های ناایمن و پرخطر و از جنس پلاسکو در شهر قم کم نیست و از سازمان آتش‌نشانی شهرداری قم انتظار می‌رود لیست و اطلاعات تمام این ساختمان‌ها را احصا و نسبت به الزام به تأمین موارد ایمنی اقدام کند.

وی با تأکید بر لزوم افزایش سطح آمادگی جسمانی نیروهای آتش‌نشانی ابراز داشت: کاهش آمادگی جسمانی و تربیت‌بدنی نیروهای آتش‌نشانی می‌تواند سبب تحمیل هزینه‌های زیادی به نیروها شود.

نوشته های مشابه
طرح جامع شهرک سوم پرنیان قم ابلاغ شد
نجات جان مادر باردار قمی
ضرورت همراهی اوقاف برای بازگشایی دروازه ری
توسعه هوشمندسازی ترافیکی در پردیسان
طلب ۶ هزار میلیاردی شهرداری قم از نهادهای دولتی
فاز نخست خط یک مترو قم برق‌دار شد
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.