پیش‌بینی ۵ سیاست فرهنگی برای شهر قم

مدیرعامل سازمان فرهنگی، هنری و ورزشی شهرداری قم گفت: در برنامه راهبردی شهرداری قم در افق ۱۴۰۴، اهداف سازمان در پنج سیاست کلی در نظر گرفته‌شده است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
پیش‌بینی ۵ سیاست فرهنگی برای شهر قم
شناسه : 40804 | انتشار : ۲۴ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۹   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، ابوالقاسم مقیمی با اشاره به برنامه‌محوری در انجام‌های فعالیت‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری قم، اظهار کرد: با توجه به تنظیم سند چشم‌انداز و برنامه راهبردی قم ۱۴۰۴، این سازمان نیز مانند دیگر ساختارهای شهرداری برنامه‌های خود را بر اساس سند چشم‌انداز و اهداف راهبردی تنظیم کرده است.

وی با بیان اینکه کارگروهی متشکل از صاحب‌نظران و مدیران نیز سند راهبردی، چشم‌انداز ، اهداف و برنامه‌های سازمان فرهنگی ورزشی را در سال ۱۳۹۵ تدوین و در سال ۱۳۹۷ آن را بازبینی کردند، تصریح کرد: ازجمله اقدامات در این زمینه در خصوص تعیین خط‌‌مشی و تحول سازمانی بوده است.

مدیرعامل سازمان فرهنگی، هنری و ورزشی شهرداری قم یادآور شد: در این سند، سازمان فرهنگی شهرداری، سازمانی خدامحور و سرشار از هویت انقلابی، پویا، خلاق، دارای منابع انسانی متعهد و متخصص، شایسته و بهره‌مند از سرمایه اجتماعی، مشارکت شهروندان و نهادهای فرهنگی برای رسیدن به جهان شهری فرهنگی و پایگاه تولید و ترویج فرهنگ شیعی و همچنین قطب گردشگری مذهبی و الگوی تمدن اسلامی انقلابی طراحی‌شده است.

وی با تأکید بر اینکه با توجه به این چشم‌انداز، راهبردها و سیاست‌های کلی متنوعی برای سازمان تدوین‌شده است ابراز کرد: در حوزه‌های شهروندی، توسعه فرهنگ، بهره‌مندی از فضای مجازی و توسعه زیرساخت‌ها با توجه به نگاه به درون شهرداری و فضای شهر قم ازجمله راهبردهای سازمان بود.

مقیمی برنامه‌ها و سیاست‌های سازمان را مورد توجه قرار داد و افزود: تلاش بر این بود که نیازسنجی بر مبنای اتفاقات متن جامعه رخ دهد؛ مانند اجرای برنامه‌هایی برای تقویت بنیان خانواده، نقش بانوان و کودکان و همین‌طور ترویج فرهنگ دینی و انقلابی و سبک زندگی ایرانی اسلامی که در سند چشم‌انداز هم پیش‌بینی‌شده است.

وی ادامه داد: در برنامه راهبردی شهرداری قم در افق ۱۴۰۴، سیاست‌های کلی در سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری در پنج سیاست کلی در نظر گرفته‌شده است؛ سیاست مسجد و محله محوری، برون‌سپاری و استفاده از ظرفیت تمام نهادها، مؤسسات و مجموعه‌های مردمی شهر قم و ارائه خدمات متقابل مردم و شهرداری برای رسیدن به یک گفت‌وگو و زبان مشترک ازجمله مهم‌ترین اهداف ما در این سال‌هاست، همچنین از طرفی هم‌افزایی در برنامه‌ها، دانش‌بنیان بودن و پژوهش محور بودن آن‌ها بسیار مهم بود که در قالب این برنامه دیده شد.

مدیرعامل سازمان فرهنگی، هنری و ورزشی شهرداری قم عنوان کرد: در مسیر تداوم فعالیت‌ها برای نگاه ویژه به اقشار خاص مانند زنان به‌عنوان قشر تأثیرگذار و کودکان به‌عنوان قشر تأثیرپذیر و سالمندان به‌عنوان ذخیره‌های تجربه و علم برای شهر قم، سیاست‌های مشخصی تعریف شد.

نوشته های مشابه
پردیس «بازار شهر» پرمخاطب‌ترین سینمای استان قم
مطالبه مردم قم از دولت برای حفظ خط B مترو/ منابع مالی تکمیل مونوریل مشخص شود
مهار آتش‌سوزی یک مجتمع مسکونی در پردیسان
«ژاو» در راه اسپانیا
تشریح برنامه‌های حرم حضرت معصومه(س) در دهه کرامت/ ضریح رأس‌الحسین(ع) در قم رونمایی می‌شود
تحول در حوزه‌های منظر شهری و گردشگری با اجرای طرح‌ها مطالعاتی در قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.