۵.۵ میلیون بیکار در کشور داریم/ تلاش برای ایجاد یک میلیون شغل در سال

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی با اشاره به وجود ۵.۵ میلیون بیکار در کشور، گفت: توسعه برنامه‌های اشتغالی بر مبنای قول رئیس جمهور برای ایجاد سالی یک میلیون شغل در دستور کار قرار دارد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
۵.۵ میلیون بیکار در کشور داریم/ تلاش برای ایجاد یک میلیون شغل در سال
شناسه : 40434 | انتشار : ۱۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۷   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از فارس قم، حجت‌الله عبدالملکی ظهر امروز در دیدار با آیت‌الله علوی گرگانی، وزارت‌ تعاون، کار و رفاه اجتماعی را وزارت مردم دانست و اظهار کرد: ۳.۵ میلیون بازنشسته تأمین اجتماعی و دو میلیون نفر در صندوق بازنشستگان داریم، علاوه بر این صندوق بیمه روستایی را نیز با پوشش روستاییان داریم و در سازمان بهزیستی هم ۶.۵ میلیون نفر تحت پوشش داریم که نیازمند رسیدگی بهتر و در حد انتظار هستند که همه ظرفیت های عظیم مردمی هستند.

وی با بیان اینکه بیش از ۵۰۰ شرکت در زیرمجموعه وزارت کار وجود دارد خاطرنشان کرد: تمام این شرکت ها متعلق به مردم هستند و باید به‌خوبی مدیریت شوند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، یکی از موضوعات مهم این وزارتخانه را مسئله بیکاری عنوان کرد و افزود: ۵.۵ میلیون بیکار در کشور داریم که باید در جهت رفع مشکل آن گام برداریم.

وی ادامه داد: با بیماری کرونا نیز عده‌ای بیکار شدند که باید به مشکلات آن ها رسیدگی شود.

عبدالملکی یکی از موضوعات و مشکلات مهم روز جامعه را مسئله تورم ذکر کرد و با تأکید بر اینکه در مدیریت کلان کشور باید تورم و گرانی مهار شود، افزود: همچنین توسعه برنامه‌های اشتغالی که بتوانیم سالی یک میلیون شغل ایجاد کنیم در دستور کار است و رئیس جمهور نیز قول این مهم را داده است.

 وی با تأکید بر اینکه وزارت کار متولی اشتغال‌زایی است که در این مسیر نیازمند همکاری سایر وزارت‌خانه‌ها هستیم، گفت: البته امکانات و منابع خوبی در کشور وجود دارد که می‌توان از این مشکلات عبور کرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین در دیدار با آیت الله نوری همدانی، با تأکید بر اینکه حل مشکلات مردم اولویت وزارت کار است، اظهار کرد: این مسئله جزو اصلی‌ترین برنامه‌هایی است که در وزارت کار تعریف شده چراکه معیشت ۶۰ میلیون نفر از مردم کشور به نوعی وابسته به این وزارتخانه بوده و باید در برنامه ها محور حل مشکلات آنها باشد.

وی به ثبت ۲۲۰ هزار تعاونی در کشور اشاره کرد و با تأکید بر فعال بودن تنها ۹۰ هزار تعاونی، خاطرنشان کرد: در زمینه تقویت تعاونی‌ها نیز برنامه‌های ویژه‌ای در دستور کار داریم.

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی ضمن ابراز نگرانی از وضعیت معیشت مردم، برنامه‌های خود برای بیکارشدگان دوران شیوع  کرونا را مد نظر قرار داد و تصریح کرد: برنامه ریزی شده تا بتوانیم بخشی از خسارت هایی که به مردم وارد شده جبران کنیم.

وی ضمن ابراز امیدواری از برداشتن گام های اساسی و مؤثر در حوزه های درمان، بازنشستگی، اشتغال و اقشار آسیب‌دیده زیرمجموعه این وزارت خانه در کشور بیان کرد: تلاش این وزارتخانه این است که نوعی برنامه ریزی و اقدام کند که آسیب های اجتماعی به حداقل برسد.

عبدالملکی با اشاره به وجود چهار صندوق و شرکت بیمه‌ای زیرمجموعه این وزارت خانه، از ناکارآمدی های این مجموعه ها گلایه و تصریح کرد: طی سال‌های اخیر انتصابات با تکیه بر روابط و رانت در این مراکز مشکلات زیادی به وجود آورده و دستور رئیس جمهور نیز سالم‌سازی این مجموعه‌ها خصوصاً در سطوح مدیران و مسئولان است.

وی با اشاره به راه اندازی سامانه جامع رفاه ایرانیان، نواقص این سامانه را مورد توجه قرار داد و افزود: این سامانه در صورت تکمیل ضمن اینکه اطلاعات خوبی در اختیار مدیران و تصمیم گیران و تصمیم سازان کشور می گذارد، خدمات رسانی و کمک های مردمی را نیز هدفمند می کند.

نوشته های مشابه
دولت و شهرداری در مورد مونوریل اختلاف ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
تأکید رئیس جمهور بر تکمیل فاز نخست مونوریل
بازدید استاندار و شهردار قم از پروژه مونوریل +تصاویر
نجات ۲ شهروند قمی در آتش‌سوزی خیابان گلزاری
خانه تاریخی توکلی موزه «عاشورا» می‌شود
استقرار سیستم شست‌وشوی خطوط پردازش پسماند در سایت البرز
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.