تشکیل کارگروه بررسی مشکلات دارو و درمان کرونا در دادسرای قم

معاون دادستان قم با اشاره به تشکیل کارگروه بررسی مشکلات دارو و درمان کرونا در دادسرای قم، از وصول گزارش‌هایی مبنی بر کمبود دارو و اکسیژن در سطح استان و تخلفات برخی داروخانه‌ها و مراکز درمانی در توزیع دارو و کوتاهی در پذیرش و رسیدگی به بیماران خبر داد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
تشکیل کارگروه بررسی مشکلات دارو و درمان کرونا در دادسرای قم
شناسه : 40428 | انتشار : ۱۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۴   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی دادسرای قم، جلسه کارگروه ویژه بررسی مشکلات دارویی مربوط به بیماران مبتلا به کرونا صبح امروز با حضور مسئولان و نمایندگان نیروی انتظامی، سازمان اطلاعات سپاه، اداره کل تعزیرات حکومتی، اداره کل مدیریت بحران، دانشگاه علوم پزشکی، معاونت غذا و دارو، هلال احمر و سازمان صمت در دادسرای قم برگزار شد.

در این نشست علی اصغر سلطانی معاون دادستان قم بر ضرورت تشکیل تیم بازرسی مجرب و کارآمد متشکل از دادستانی و نهادهای مذکور به منظور بازرسی از وضعیت تأمین و توزیع دارو در داروخانه ها و مراکز درمانی، نظارت و کنترل بر ذخیره اقلام دارویی و اکسیژن در بیمارستان‌ها و نحوه رسیدگی و درمان بیماران کرونایی تأکید کرد.

وی با اشاره به وصول گزارش‌هایی مبنی بر کمبود دارو و اکسیژن در سطح استان و تخلفات برخی داروخانه‌ها و مراکز درمانی در توزیع دارو و کوتاهی در پذیرش و رسیدگی به بیماران، گفت: تمام ظرفیت‌های استان باید به کار گرفته شود و در بخش‌هایی که کمبود و نقص مشاهده می‌شود در اسرع وقت مشکل یا بحران را باید مدیریت و برطرف کرد و چنانچه تخلفاتی صورت گیرد قطعاً در خصوص افراد خاطی پرونده قضایی تشکیل می‌شود و برخورد قاطع صورت خواهد گرفت.

سلطانی در ادامه با تأکید بر ساماندهی و نظارت دقیق و مستمر بر تأمین و ذخیره و توزیع متناسب اقلام دارویی و سایر تجهیزات لازم درمانی، خواستار تسریع در تأمین و تجهیز تخت های بیمارستانی با دستگاه اکسیژن، کنترل بازارهای غیرقانونی فروش دارو، انعکاس سریع مشکلات کمبود داروها و سایر اقلام و تجهیزات لازم درمانی به وزارت بهداشت و درمان شد.

افزایش دستگاه‌های اکسیژن‌‌ساز ۱۰ لیتری باتوجه به شرایط کنونی، تأمین دستگاه های اکسیژن ۲۰تنی برای استان و اختصاص آن به بیمارستان شهید بهشتی، استفاده از ظرفیت سپاه در تأمین دارو، اکسیژن و سایر مایحتاج، تقویت سعه صدر و حوصله کادر درمان در رسیدگی به وضع بیماران و مراجعین، استفاده از توان و ظرفیت مجمع خیرین برای اهدا دستگاه‌های اکسیژن ساز و اطمینان بخشی به مردم در هدایت امور خیریه در بخش دارو و درمان و اهتمام در جهت انجام خدمات بیشتر سازمان‌های مرتبط از مواردی بود که از سوی معاون دادستان مورد تأکید و پیگیری قرار گرفت.

این مقام قضایی با ذکر این موضوع که عادی انگاری باعث به خطرافتادن جان افراد می‌شود، خاطرنشان کرد: جان باختن هر بیمار کرونایی علاوه بر هزینه‌های جبران ناپذیر روحی و روانی برای خانواده های ایشان بر دیگران و جامعه نیز اثرات مخرب خواهد گذاشت و در این خصوص همه ما مسئول خواهیم بود.

در پایان جلسه کارگروه ویژه بررسی مشکلات دارویی مربوط به بیماران کرونا پس از تبادل نظر و ارائه گزارش‌ها و راهکارهای رفع بحران در استان در زمینه وضعیت دارو و درمان بیماران کرونایی مقرر شد تیم بازرسی کارگروه مذکور تشکیل و نسبت به انجام بازرسی و نظارت بر مراکز درمانی و داروخانه‌ها، اقدام کرده و گزارش عملکرد آن به دادستانی ارائه شود.

نوشته های مشابه
طرح جامع شهرک سوم پرنیان قم ابلاغ شد
نجات جان مادر باردار قمی
ضرورت همراهی اوقاف برای بازگشایی دروازه ری
توسعه هوشمندسازی ترافیکی در پردیسان
طلب ۶ هزار میلیاردی شهرداری قم از نهادهای دولتی
فاز نخست خط یک مترو قم برق‌دار شد
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.