مرگ پایان انسان نیست

حجت‌الاسلام فرحزاد با بیان اینکه مرگ نه به معنی نابودی بلکه به معنی انتقال است، گفت: امام حسین(ع) در نامه‌ای کوتاه به برادرشان محمد بن حنفیه نوشتند «دنیا را فانی حساب کن، گویاً اصلا دنیایی نبوده و آخرت را دائمی حساب کن که گویا هیچ وقت از بین نمی‌رود»؛ کسی که این واقعیت را درک کند به همه معارف رسیده است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
مرگ پایان انسان نیست
شناسه : 40317 | انتشار : ۰۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۹   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آستان مقدس حضرت معصومه(س)، حجت الاسلام حبیب الله فرحزاد در سخنرانی حرم مطهر بانوی کرامت با اشاره به اینکه در قرآن و روایات مکرر در رابطه با مرگ صحبت شده است، اظهار کرد: مرگ یک حقیقت اجتناب ناپذیر برای تمام موجودات است و مهم این است که برای مواجهه با مرگ خود را آماده کنیم.

وی با بیان اینکه مرگ نه به معنی نابودی بلکه به معنی انتقال است، افزود: خداوند در قرآن می‌فرماید ما مرگ و حیات را خلق کردیم بنابراین چیزی که آفریده شده یک امر موجودی است و به معنی نیستی و نابودی نیست.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه جاده عمر فقط یک طرفه است و قابل برگشت نیست، گفت: امام حسین علیه السلام در مسیری که به کربلا آمدند در نامه‌ای کوتاه به برادرشان محمد بن حنفیه نوشتند «دنیا را فانی حساب کن و گویا اصلا دنیایی نبوده و آخرت را دائمی حساب کن و گویا هیچ وقت از بین نمی رود» و کسی که این واقعیت را درک کند به همه معارف رسیده است.

وی افزود: امیرالمؤمنین (ع) فرمودند که کمترین درجه شعور و معرفت این است که نسبت به دنیا بی‌رغبت شویم و اگر همه دنیا را از ما بگیرند ناراحت نشویم و اگر همه دنیا را به ما بدهند خوشحال نشویم.

فرحزاد تأکید کرد: امیرالمؤمنین(ع) هرشب بعد از نماز عشاء با صدای بلند می فرمودند «آماده شوید چراکه ندای کوچ از این عالم را سرداده‌اند و انقدر سرمایه‌های خود را برای دنیا هزینه نکنید و زاد و توشه آخرت تهیه کنید زیرا مقابل شما گردنه‌های دشواری است».

وی با بیان اینکه هر روز خبر فوت یکی از دوستان، آشنایان و فامیل به ما می‌رسد، گفت: خوش به سعادت افرادی که کار خیر بسیار کرده و از دنیا می‌روند.

نوشته های مشابه
دولت و شهرداری در مورد مونوریل اختلاف ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
تأکید رئیس جمهور بر تکمیل فاز نخست مونوریل
بازدید استاندار و شهردار قم از پروژه مونوریل +تصاویر
نجات ۲ شهروند قمی در آتش‌سوزی خیابان گلزاری
خانه تاریخی توکلی موزه «عاشورا» می‌شود
افزایش ۳۰ درصدی صدور مجوز کتاب در قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.