جزئیات مراسم‌ تشییع نخستین روحانی شهید مدافع حرم در قم

پیکر مطهر نخستین روحانی شهید مدافع حرم «محمد مهدی مالامیری» بعد از شش سال شناسایی و در شهر مقدس قم به خاک سپرده خواهد شد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
جزئیات مراسم‌ تشییع نخستین روحانی شهید مدافع حرم در قم
شناسه : 39704 | انتشار : ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۴   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از دفاع‌پرس قم، جلسه کمیته هماهنگی تشییع و خاکسپاری پیکر نخستین روحانی شهید مدافع حرم حجت‌الاسلام «محمدمهدی مالامیری کجوری» در سالن جلسات ناحیه بسیج شهرستان قم برگزار شد و در مورد مراسم استقبال، وداع، تشییع و خاکسپاری شهید مالامیری براساس شیوه‌نامه‌های بهداشتی، تصمیمات لازم اتخاذ شد.

پیکر مطهر شهید «محمد مهدی مالامیری» نخستین روحانی شهید مدافع حرم فردا (چهارشنبه) بیستم مرداد با استقبال جمع محدودی از مسئولان حوزوی و فرماندهان نیرو‌های مسلح وارد قم می‌شود و آیین وداع با این شهید والامقام نیز در حرم مطهر حضرت معصومه (س)، مسجد مقدس جمکران و مصلای قدس برگزار خواهد شد.

همچنین، مراسم تشییع پیکر شهید مالامیری از ساعت ۹ صبح روز پنج‌شنبه ۲۱ مرداد مصادف با سومین روز از ماه محرم، در حرم مطهر حضرت معصومه (س) برگزار و پیکر شهید برای خاکسپاری، به گلزار شهدای علی بن جعفر (ع) منتقل می‌شود.

حجت‌الاسلام «محمدمهدی مالامیری کجوری» متولد ۲۶ خرداد سال ۱۳۶۴ در مازندران بود که دروس حوزوی را از مدرسه علمیه فاطمی آغاز کرد و پس از اتمام تحصیل، به تدریس در حوزه علمیه پرداخت.

وی برای دفاع از حرم اهل بیت (ع) به سوریه رفت و در شامگاه دوشنبه ۳۱ فروردین سال ۱۳۹۴، همراه با جمعی از مجاهدان افغانستانی لشکر فاطمیون در استان «درعا» سوریه به شهادت رسید و مفقودالاثر شد تا این‌که پیکر مطهرش اخیراً پس از شش سال کشف و با انجام آزمایش‌های مربوطه، شناسایی شد.

نوشته های مشابه
دولت و شهرداری در مورد مونوریل اختلاف ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
تأکید رئیس جمهور بر تکمیل فاز نخست مونوریل
بازدید استاندار و شهردار قم از پروژه مونوریل +تصاویر
نجات ۲ شهروند قمی در آتش‌سوزی خیابان گلزاری
خانه تاریخی توکلی موزه «عاشورا» می‌شود
افزایش ۳۰ درصدی صدور مجوز کتاب در قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.