ارتقای سطح کیفی اجرای پروژه‌های عمرانی در قم

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم با بیان اینکه ارتقای سطح کیفی پروژه‌ها یکی از شاخصه‌های بسیار مهم در روند اجرای پروژه‌های عمرانی به شمار می‌رود، گفت: طی سال‌های اخیر به‌جای سرعت‌بخشی به پروژه با سطح پایین، تلاش شد روی کیفیت و دوام پروژه‌ها و افزایش بهره‌وری، سرمایه‌گذاری شود.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
ارتقای سطح کیفی اجرای پروژه‌های عمرانی در قم
شناسه : 39686 | انتشار : ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۶   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، عباس حلوایی‌زاده با تشریح عمده فعالیت‌ها در طول ۶ سال در زمینه اقدامات عمرانی شهرداری، اظهار داشت: کار تیمی و استفاده از خرد جمعی و شنیدن همه صداها مهم‌ترین مشخصه در اجرای پروژه‌های عمرانی در قم است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم افزود: توجه به بدنه کارشناسی و اخذ اظهارنظرهای مختلف و برنامه‌ریزی و مطالعه دقیق در حوزه‌های مختلف شهرسازی، ترافیک و پشتیبانی مالی خوب نیز از عناصر مهم موفقیت در اجرای این پروژه‌هاست.

وی با بیان اینکه تلاش کرده‌ایم از همه ظرفیت‌ها و بخش‌های مختلف شهرداری حتی در حوزه خدمات شهری نیز در پیشبرد پروژه عمرانی مؤثر استفاده کنیم، گفت: در طراحی پروژه‌های کلان‌شهری با در نظر گرفتن همه ذی‌نفعان گام برداشتیم تا مسیر اجرایی شدن به‌خوبی پیش برود.

حلوایی‌زاده عنوان کرد: براین اساس تلاش کردیم کمیته تصویب طرح‌ها با حضور همه کارشناسان خبره شهر تشکیل شود تا بتوانیم با مطالعات دقیق در حوزه‌های ترافیک، مسائل فنی و عمرانی، خدمات شهری، ایمنی، پسماند و فضای سبز از نظرات کارشناسی بهره بگیریم.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم خاطرنشان کرد: این کمیته در بحث‌های ترافیک، مسائل فنی و عمرانی، خدمات شهری، ایمنی، پسماند و فضای سبز نظرات کارشناسی را ارائه و اعمال می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه در واقع با بارش فکری باید بتوانیم طرحی جامع داشته باشیم، یادآور شد: در این راستا تلاش شد به‌جای اینکه برای طرحی یک شبه تصمیم‌گیری و بعد مدت‌ها برای انعقاد قرارداد زمان صرف شود، یک پروژه را کامل ‌بینیم تا مشکلات کمتری وجود داشته باشد.

حلوایی‌زاده افزود: ارتقای سطح کیفی پروژه‌ها نیز از شاخصه‌های بسیار مهمی در روند اجرای پروژه‌های عمرانی به شمار می‌رود، به‌طوری‌که به‌جای سرعت بخشی به پروژه با سطح پایین، روی کیفیت و دوام پروژه‌ها و افزایش بهره‌وری سرمایه‌گذاری انجام شد.

وی توجه به مصالح بومی در اجرای پروژه‌ها را موردتوجه قرارداد و خاطرنشان کرد: بومی‌سازی و استفاده از مصالح و متریال‌های ملی و دارای کیفیت اهمیت زیادی در اجرای پروژه‌ها دارد، علاوه براین صرفه‌جویی اقتصادی و صرفه‌جوئی در مصالح و افزایش کیفیت در کنار یکدیگر موردتوجه‌اند.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم ادامه داد: دوام پروژه‌ها وابسته به کیفیت مصالح است، ازاین‌رو در شرایط گرانی نیز بهترین نوع مصالح انتخاب شد و پروژه‌های بزرگی رقم خورد؛ همچنین نیروی انسانی بومی در روند اجرا مدنظر قرار گرفت و تلاش شد پیمانکاران بتوانند با افزایش گرید و توان فنی عهده‌دار اجرای پروژه‌ها شوند.

نوشته های مشابه
چاه‌های مسدود شده شهرداری قم فک پلمب شد
اجرای ۲۱۹ میلیارد تومان پروژه عمرانی در منطقه ۶ قم
بررسی راهکارهای فرهنگ‌سازی مصرف بهینه برق در قم
ضرورت تقویت آموزش پسماند در مدارس و مساجد
تولید روزانه ۱۰۰ تن کود کمپوست از پسماندهای قم
بی‌خطرسازی ۱۰۰ درصدی پسماندهای پزشکی در قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.