جزئیات برنامه‌های عزاداری در مسجد جمکران اعلام شد

همزمان با آغاز ایام سوگواری حضرت اباعبدالله(ع) و یاران باوفایش، ویژه برنامه‌های عزاداری دهه اول محرم در مسجد مقدس جمکران اعلام شد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
جزئیات برنامه‌های عزاداری در مسجد جمکران اعلام شد
شناسه : 39654 | انتشار : ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۹   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از پایگاه اطلاع رسانی مسجد جمکران، حجت‌الاسلام یاسین حسین‌آبادی به تشریح جزئیات برنامه‌های عزاداری دهه اول محرم در مسجد مقدس جمکران پرداخت و اظهار کرد: با توجه به تجربه موفق سال گذشته در برگزاری مراسم عزاداری در صحن جامع امام مهدی(عج)، امسال نیز با رعایت پروتکل‌های ابلاغی، آیین سوگواری سید و سالار شهیدان برگزار می‌شود و میزبان سوگواران حسینی خواهیم بود.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران ادامه داد: هر روز صبح از ۷:۳۰ تا ۸:۱۵ زیارت عاشورا در مسجد امام علی(ع) قرائت خواهد شد.

حجت‌الاسلام حسین‌آبادی افزود: هر روز بعد از نماز عصر، مراسم روضه‌خوانی در مسجد مقام و عصرها از ساعت ۱۶:۳۰ مراسم عزاداری با میزبانی از هیئت محبین اهل‌بیت(ع) در شبستان بزرگ کربلا برگزار می‌شود.

وی افزود: مراسم عزاداری دهه اول محرم نیز شب‌ها بعد از نماز عشاء با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین ظهیری و مداحی حاج حسن شالبافان و کربلایی محمد جواد احمدی برگزار می شود.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران تصریح کرد: همزمان با برگزاری این مراسم، تکیه کودکان در مرکز گل نرگس مسجد مقدس جمکران نیز برپا می‌شود تا کودکان هم بتوانند برای امام حسین (ع) اقامه عزا کنند.

وی از برگزاری دو مسابقه در ایام محرم حسینی خبر داد و گفت: مسابقه «سوگواره خیمه بهشتی» در ایام محرم و صفر برگزار و اختتامیه آن ۹ ربیع الاول، همزمان با سالروز آغاز امامت حضرت بقیه الله الاعظم (عج) انجام می شود.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران تصریح کرد: همچنین مسابقه صحیفه سجادیه نیز از ۱۲ تا ۲۵ محرم الحرام مصادف با ایام شهادت امام سجاد (ع) برگزار می‌شود.

حجت الاسلام حسین‌آبادی تأکید کرد: همچنین در این ایام خدمات فرهنگی در قالب روایتگری، ارائه مشاوره و … به زائران مسجد مقدس جمکران و عزاداران حسینی ارائه می‌شود.

وی از برگزاری آیین «شیرخوارگان حسینی» در میعاد منتظران خبر داد و اضافه کرد: این آیین در نخستین جمعه از ماه محرم یعنی ۲۲ مرداد ماه همزمان با مراسم دعای ندبه در شبستان کربلا برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران در ادامه ابراز کرد: در غروب عاشورای حسینی زیارت ناحیه مقدسه با نوای حجت الاسلام والمسلمین محمدمهدی میرباقری و ظهر روز عاشورا نیز آیین مقتل خوانی در شبستان کربلا برگزار می شود.

وی تاکید کرد: اطعام عزاداران حسینی و کمک های مؤمنانه نیز با استفاده از تبرعات و نذورات مردمی در دهه نخست محرم انجام می‌شود.

حجت الاسلام حسین آبادی همچنین به برگزاری آیین سیاه‌پوشی مسجد مقدس جمکران اشاره کرد و گفت: این آیین با حضور خادمان این مکان مقدس انجام و از رسانه ملی پخش شد. همچنین، ایوان مسجد مقام به کتیبه «هر صبح و شام گریه کنم من برای تو» که برگرفته از فرازی از زیارت ناحیه مقدسه امام زمان (عج) است، مزین شد.

نوشته های مشابه
بی‌خطرسازی ۱۰۰ درصدی پسماندهای پزشکی در قم
قم در حوزه معماری و شهرسازی سرآمد باشد
لزوم همکاری اوقاف برای ساماندهی قبرستان نو
بیمارستان‌های قم ملزم به دریافت پروانه ایمنی هستند
برنامه‌ریزی برای گسترش محورهای پیاده در هسته مرکزی شهر قم
تاکسی‌های قم مجهز به کارت‌خوان می‌شوند
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.