فاز نخست سایت موزه قلی‌درویش قم احداث می‌شود

معاون میراث‌فرهنگی قم گفت: با هدف ایجاد فضایی مناسب برای گردشگران و علاقه‌مندان به آثار باستانی، سایت موزه تپه قلی‌درویش طراحی و احداث می‌شود.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
فاز نخست سایت موزه قلی‌درویش قم احداث می‌شود
شناسه : 39482 | انتشار : ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۷   پرینت

به‌گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قم، عمار کاوسی از ایجاد فاز نخست سایت موزه قلی‌درویش قم خبر داد و گفت: در راستای فاز نخست سایت موزه تپه‌باستانی قلی‌درویش، راه دسترسی و مسیر بازدیدکنندگان به شبکه احداث و نرده‌های فلزی (گریتینگ) نصب می‌شود.

معاون میراث‌فرهنگی قم ادامه داد: این مرحله از اجرای سایت موزه با اعتباری حدود دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات ملی انجام می‌شود.

کاوسی گفت: با هدف ایجاد فضایی مناسب برای گردشگران و علاقه‌مندان به آثار باستانی و تاریخی و نمایش اشیای قدیمی و کشف‌شده از این منطقه، سایت موزه قلی طراحی و احداث می‌شود.

تعیین حریم ضلع جنوبی تپه‌باستانی قلی‌درویش

وی همچنین از تعیین حریم ضلع جنوبی تپه‌باستانی قلی‌درویش در این استان خبر داد و گفت: «عملیات گمانه‌زنی تپه هفت هزار ساله قلی‌درویش توسط استاد سیامک سرلک به عنوان سرپرست هیئت باستان‌شناسی و به منظور تدقیق عرصه و پیشنهاد حریم ضلع جنوبی محوطه باستانی قلی‌درویش و با مجوز کتبی پژوهشکده باستان‌شناسی انجام شد.

معاون میراث فرهنگی قم ادامه داد: تعیین حریم آثار تاریخی علاوه بر اهمیتی که به لحاظ الزامات قانونی برای بناها و محوطه‌های تاریخی دارند، برای اطمینان از مدیریت بهتر و صیانت از آنها نیز ضروری به نظر می‌رسد.

عمار کاوسی تصریح کرد: ضررت تعیین حریم آثار و محوطه‌های تاریخی در آن است که هر اثر تاریخی به عنوان یک موجود زنده، دارای حریمی برای ضمانت از موجودیت و بقای خود است.

نوشته های مشابه
دولت و شهرداری در مورد مونوریل اختلاف ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
تأکید رئیس جمهور بر تکمیل فاز نخست مونوریل
بازدید استاندار و شهردار قم از پروژه مونوریل +تصاویر
نجات ۲ شهروند قمی در آتش‌سوزی خیابان گلزاری
خانه تاریخی توکلی موزه «عاشورا» می‌شود
استقرار سیستم شست‌وشوی خطوط پردازش پسماند در سایت البرز
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.