نگهداری از ۱۱۰۰ سنگ قیمتی در موزه یاقوت ‌کویر

مدیر موزه یاقوت کویر از نگهداری حدود ۱۱۰۰ قطعه از زیبا‌ترین کانی‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی در این موزه خبر داد و گفت: حدود ۸۰ درصد سنگ‌های این مجموعه مربوط به معادن ایران و بقیه متعلق به معادن خارج از کشور است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
نگهداری از ۱۱۰۰ سنگ قیمتی در موزه یاقوت ‌کویر
شناسه : 39404 | انتشار : ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۲   پرینت

به‌گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قم، علیرضا ارجمندی در بازدید از موزه سنگ یاقوت کویر و دیدار با محمد فراهانی مدیر و مؤسس موزه یاقوت کویر، اظهار کرد: در حال حاضر حجم عظیمی از سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی به صورت خام از کشور خارج می‌شود و ایجاد چنین مجموعه‌ای، موجب فرآوری سنگ‌های قیمتی و جلوگیری از خام‌فروشی است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قم ادامه داد: تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی و صادرات آن به کشورهای دیگر، علاوه بر حفظ منابع کشور، نقش بزرگی در تولید ناخالص ملی خواهد داشت.

ارجمندی با بیان این‌که ایجاد موزه سنگ، آموزشگاه تراش سنگ‌‏های قیمتی و نیمه‌قیمتی، ایجاد نمایشگاه و فروشگاه عرصه انگشتر و زیورآلات‌ سنتی در کنار هم و به صورت یک مجموعه واحد، اقدام بسیار ارزشمندی است، افزود: راه‌اندازی یک فروشگاه صنایع‌دستی و استفاده از فضای مجازی برای بازاریابی می‌تواند مقدمه‌ای برای کسب‌وکار پرسود باشد.

در این بازدید محمد فراهانی مدیر و مؤسس موزه یاقوت کویر، اظهار کرد: حدود ۱۱۰۰ قطعه از زیبا‌ترین کانی‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی در موزه یاقوت ‌کویر نگهداری می‌شود.

مدیر و مؤسس موزه یاقوت کویر با بیان این که حدود ۸۰ درصد سنگ های این مجموعه مربوط به معادن ایران و بقیه متعلق به معادن خارج از ایران است، ادامه داد: بخشی از سنگ‌ها مانند باریت، زئولیت، کائولن، عقیق، ژاسپر، ژیپس ، هماتیت، گارنت و اپیدت متعلق به معادن ایران و سنگ‌هایی مانند بیسموت، سیترین، آمیتیست، زمرد، یاقوت و … متعلق به معادن کشورهای دیگر است.

موزه یاقوت کویر

موزه یاقوت کویر

موزه یاقوت کویر

موزه یاقوت کویر

نوشته های مشابه
دولت و شهرداری در مورد مونوریل اختلاف ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
تأکید رئیس جمهور بر تکمیل فاز نخست مونوریل
بازدید استاندار و شهردار قم از پروژه مونوریل +تصاویر
نجات ۲ شهروند قمی در آتش‌سوزی خیابان گلزاری
خانه تاریخی توکلی موزه «عاشورا» می‌شود
افزایش ۳۰ درصدی صدور مجوز کتاب در قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.