جایگزینی ۲۷۰ دستگاه اتوبوس در ناوگان حمل‌ونقل عمومی قم

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم با بیان اینکه متأسفانه با کمبود اتوبوس در کشور مواجه هستیم، از جایگزینی ۲۷۰ اتوبوس در ناوگان حمل‌ونقل عمومی شهر قم در مدت چهار سال گذشته خبر داد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
جایگزینی ۲۷۰ دستگاه اتوبوس در ناوگان حمل‌ونقل عمومی قم
شناسه : 39394 | انتشار : ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۶   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، عباس ذاکریان با اشاره به اقدامات صورت گرفته در توسعه ناوگان اتوبوس‌رانی شهر قم اظهار داشت: در مدت پنج سال گذشته در چندین مرحله ۱۰۸ دستگاه اتوبوس جدید خریداری‌شده و به‌تازگی نیز خرید ۵۲ دستگاه قطعی شده که قرار است به‌زودی تحویل شود.

وی با بیان اینکه متأسفانه با کمبود اتوبوس در کشور مواجه هستیم، ابراز کرد: در چندسال گذشته ۱۱۳ دستگاه اتوبوس بازسازی اساسی شده و درمجموع بیش از ۲۷۰ دستگاه اتوبوس در این شرایط اقتصادی جایگزین کردیم.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم اضافه کرد: در مرحله نخست برای خرید ۵۰ دستگاه اتوبوس اسکانیا برای هر خودرو ۵۰۰ میلیون تومان هزینه شد در حالی که امروز برای اتوبوس‌های جدید هزینه هر اتوبوس ۴.۵ میلیارد تومان است.

وی خاطرنشان کرد: دولت در سال‌های دور به بخش خصوصی به قیمت هر اتوبوس ۲۰ میلیون تومان تحویل داد و اتوبوسی که بازسازی می‌کنیم به ازای هر اتوبوس ۴۰۰ میلیون تومان پرداخت هزینه می‌شود.

ذاکریان خاطرنشان کرد: در چند سال گذشته دولت هیچ‌گاه در بخش حمل‌ونقل عمومی به تعهدات خود عمل‌نکرده ولی شهرداری جایگزینی را انجام داده است.

نوشته های مشابه
دولت و شهرداری در مورد مونوریل اختلاف ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
تأکید رئیس جمهور بر تکمیل فاز نخست مونوریل
بازدید استاندار و شهردار قم از پروژه مونوریل +تصاویر
نجات ۲ شهروند قمی در آتش‌سوزی خیابان گلزاری
خانه تاریخی توکلی موزه «عاشورا» می‌شود
استقرار سیستم شست‌وشوی خطوط پردازش پسماند در سایت البرز
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.