تسهیلات طرح اقدام ملی مسکن ۲۵۰ میلیون تومان شد

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم گفت: با تصمیم شورای پول و اعتبار کشور، با افزایش سقف وام طرح اقدام ملی مسکن از ۱۰۰ به ۲۵۰ میلیون تومان موافقت شد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
تسهیلات طرح اقدام ملی مسکن ۲۵۰ میلیون تومان شد
شناسه : 39363 | انتشار : ۰۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۴   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی اداره‌کل راه و شهرسازی قم، حسن صبوری گفت: با تصمیم شورای پول و اعتبار کشور، با افزایش سقف تسهیلات طرح اقدام ملی مسکن از ۱۰۰ به ۲۵۰ میلیون تومان موافقت شد. 

وی در تشریح شرایط تسهیلات طرح اقدام ملی مسکن، گفت: بازپرداخت این وام حداکثر ۲۰ ساله بوده و دو سال شامل دوران مشارکت و ساخت، تنفس دارد که البته در حال حاضر همان مبلغ قبلی در حال پرداخت است و با ابلاغ رسمی آن اجرا خواهد شد.

وی در خصوص شرایط دریافت کنندگان این وام، اذعان داشت: همه متقاضیان تأیید شده که مبلغ اولیه ۴۰ میلیون تومان را واریز کرده‌اند می توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم افزود: با افزایش وام به مبلغ ۲۵۰ میلیون تومان در حال حاضر این مبلغ ۶۰ درصد هزینه ساخت را پوشش می‌دهد.

صبوری گفت: پروژه های مسکن اقدام ملی قم از پیشرفت به نسبت خوبی برخوردار است و دستگاه های مرتبط با این طرح، اهتمام لازم برای ساخت با کیفیت و  به موقع این واحدها را دارند.

وی افزود: تا پایان تیرماه پروژه ۱۸۰ واحدی زیتون ۶ در مرحله سفت کاری و تاسیسات، پروژه ۹۶ واحدی زیتون هفت و هشت و پروژه ۲۵۶ واحدی زیتون ۹ و  ۱۰ در مرحله اسکلت و سفت کاری می باشد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم ادامه داد: در محله ۱۰ موسوم به اراضی ۱۷ هکتاری هزار واحد ساخته می شود که در ماه گذشته ۵۵۱ متقاضی به پروژه های خود متصل شدند و به زودی سایر متقاضیان به پروژه های خود معرفی می شوند.

وی ادامه داد: در این محله، واحدها در قالب زیتون ۱۲ تا ۲۴ احداث می شود و در بعضی از پروژه ها در مرحله اجرای بتن ریزی هستیم که خوشبختانه از سرعت خوبی برخوردار است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم در خصوص اراضی ۲۲ هکتاری نیز گفت: این اراضی در دی ماه سال گذشته به طرح مسکن ملی اضافه شد و تغییر کاربری آن به مسکونی و اخذ مجوز از شورای عالی شهرسازی و معماری کشور موجب طولانی شدن روند ساخت در این پروژه ۷۰۰ واحدی شده است.

صبوری گفت: در اراضی ۲۲ هکتاری، عملیات آماده سازی شروع و بعد از اتمام آن عملیات ساخت با سرعت پیگیری می شود.

وی اظهار داشت: در اراضی ۲۷ هکتاری روبروی دانشگاه آزاد پردیسان نیز ۱۸۰۰ واحد مسکونی احداث می شود که در حال حاضر در مرحله آماده سازی است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم در پایان خاطر نشان کرد: دستگاه های مرتبط با طرح اقدام ملی استان قم به جدیت در حال خدمت رسانی و ساخت واحدهای مسکونی متقاضیان هستند و با توجه به اینکه عملیات ساخت براساس آورده افراد پیش می‌رود از متقاضیان درخواست می‌شود بدون توجه به شایعات نسبت به تکمیل آورده خود اقدام کنند.

نوشته های مشابه
دولت و شهرداری در مورد مونوریل اختلاف ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
تأکید رئیس جمهور بر تکمیل فاز نخست مونوریل
بازدید استاندار و شهردار قم از پروژه مونوریل +تصاویر
نجات ۲ شهروند قمی در آتش‌سوزی خیابان گلزاری
خانه تاریخی توکلی موزه «عاشورا» می‌شود
استقرار سیستم شست‌وشوی خطوط پردازش پسماند در سایت البرز
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.