ارائه تسهیلات به معتادان بهبود یافته در قم

معاون توسعه پیشگیری اداره کل بهزیستی قم از پرداخت تسهیلات ۵۰۰ میلیون ریالی و همچنین حمایت‌های بیمه از معتادان بهبود یافته این استان خبر داد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
ارائه تسهیلات به معتادان بهبود یافته در قم
شناسه : 38450 | انتشار : ۱۹ تیر ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۱   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی اداره کل بهزیستی قم، محمد علیمرادی از پرداخت تسهیلات ۵۰۰ میلیون ریالی و همچنین حمایت‌های بیمه از معتادان بهبود یافته این استان خبر داد و افزود: افراد معتاد که اقدام به‌ترک کرده‌اند یک سال پس از بهبود می‌توانند ۵۰۰ میلیون ریال وام خوداشتغالی از بهزیستی دریافت کنند.

وی تصریح کرد: پرداخت حق بیمه بهبود یافتگان شاغل نیز توسط بهزیستی از هفت به ۹ سال افزایش یافته است که سازمان بهزیستی به‌کارفرمایان و صاحبان صنایعی که این افراد را به‌کار بگیرند پرداخت می‌کند و حتی جهت تشویق کارفرمایان نیز تسهیلات کارفرمایی به‌کارفرما و حقوق معادل قانون کار به‌این افراد پرداخت می‌شود.

معاون بهزیستی قم افزود: زنان بهبودیافته سرپرست خانواده نیز تحت پوشش بهزیستی قرار می‌گیرند و تا زمان توانمندشدن مستمری دریافت خواهند کرد و زنان و مردانی که در مراکز بازتوانی و درمان حضور دارند هم تا زمان توانمندی تحت نظر بهزیستی هستند و حتی خانواده‌های آن‌ها تا زمان خودکفایی از این مستمری بهره‌مند خواهند شد.

وی درخصوص فرایند دریافت این تسهیلات، گفت: کسانی که در مراکز زیر نظارت بهزیستی موفق به‌ترک شده‌اند و بهبود یافته و بر درمان ماندگار شده‌اند، با مراجعه به‌مددکاران و کارشناسان واحد اعتیاد در مراکز تأمین و توسعه تشکیل پرونده می‌دهند و بعداز بررسی مستندها توسط واحد اشتغال اداره مشارکت‌های مردمی پرونده جهت اخذ تسهیلات به‌بانک‌های عامل ارسال می‌شود.

نوشته های مشابه
دولت و شهرداری در مورد مونوریل اختلاف ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
تأکید رئیس جمهور بر تکمیل فاز نخست مونوریل
بازدید استاندار و شهردار قم از پروژه مونوریل +تصاویر
نجات ۲ شهروند قمی در آتش‌سوزی خیابان گلزاری
خانه تاریخی توکلی موزه «عاشورا» می‌شود
استقرار سیستم شست‌وشوی خطوط پردازش پسماند در سایت البرز
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.