ضرورت بازنگری طرح ۳۱۵ هکتاری بافت تاریخی قم

استاندار قم بر لزوم بازنگری در طرح و مصوبه ۳۱۵ هکتاری بافت تاریخی اطراف حرم مطهر حضرت معصومه(س) تأکید کرد و گفت: فعالیت‌های انجام‌شده شهرداری در پروژه‌های عمرانی، خدمات شهری، فضای سبز و همچنین نگاه به محورهای فرهنگی و تاریخی ارزشمند بوده است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
ضرورت بازنگری طرح ۳۱۵ هکتاری بافت تاریخی قم
شناسه : 38215 | انتشار : ۱۶ تیر ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۸   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، بهرام سرمست امروز در مراسم بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی طرح‌های بهسازی محورهای فرهنگی و تاریخی قم، در رابطه با طرح ۳۱۵ هکتاری بافت تاریخی اطراف حرم مطهر حضرت معصومه(س)، گفت: این طرح به‌منظور حفظ و صیانت این شهر مصوب شده و باید بازنگری در این طرح و این مصوبه انجام شود.

وی افزود: اداره‌کل میراث فرهنگی، شهرداری و منتخبان جدید شورای اسلامی شهر باید بازنگری طرح ۳۱۵ هکتاری بافت تاریخی را به‌عنوان یک اولویت دنبال کنند به طوری که هم اصالت و هویت فرهنگی و تاریخی شهر قم حفظ شود و هم اقتصادی شدن این طرح در نظر گرفته شود.

استاندار قم تصریح کرد: در بافت تاریخی قم و اطراف حرم مطهر خانه‌ها، گذرگاه، سراها و حمام‌هایی داریم که همگی به مثابه هویت، اصالت و ارزش برای فرهنگ شهر محسوب می‌شوند که باید حفظ، بازآفرینی، برجسته‌سازی و شناسانده شوند.

سرمست همچنین خواستار راه‌اندازی دفاتر تسهیل گری در بافت تاریخی و ارائه مشاوره به سرمایه گذران علاقه‌مند و جذب مشارکت شهروندان ساکن در این محلات شد و گفت: شورای اسلامی شهر به‌عنوان منتخبان مردم این موضوع را دنبال کند.

وی در ادامه اظهار کرد: در سه سالی که افتخار خدمت در استان دارم، فعالیت‌های انجام‌شده شهرداری در پروژه‌های عمرانی، خدمات شهری، فضای سبز و همچنین نگاه به محورهای فرهنگی و تاریخی ارزشمند بوده است که از دست‌اندرکاران این پروژه‌ها قدردانی می‌شود.

استاندار قم با تأکید بر اینکه در ارتباط با فعالیت‌های فرهنگی و تاریخی در قم، محوریت حرم مطهر به‌عنوان نگین شهر مقدس قم باید موردتوجه قرارگرفته و رویکردی هم‌ساز با حرم داشته باشد، افزود: باید در کنار رعایت مصالح و منافع شهروندان، حرم مطهر به‌عنوان نگینی در تمام فعالیت‌های عمرانی و طرح‌های مطالعاتی موردتوجه قرار گیرد.

سرمست با قدردانی از اهتمام مدیریت شهری قم در اجرای پروژه‌های اطراف حرم مطهر شامل پیاده راه‌سازی و ساماندهی اطراف حرم قدردانی و اذعان کرد: اجرای این‌ها پروژه‌ها ماندگار است و نباید صرف نگاه اقتصادی به این موضوع داشته باشیم، بلکه باید نگاه فرهنگی به این موضوع داشت.

نوشته های مشابه
طرح جامع شهرک سوم پرنیان قم ابلاغ شد
نجات جان مادر باردار قمی
ضرورت همراهی اوقاف برای بازگشایی دروازه ری
توسعه هوشمندسازی ترافیکی در پردیسان
طلب ۶ هزار میلیاردی شهرداری قم از نهادهای دولتی
فاز نخست خط یک مترو قم برق‌دار شد
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.