تبدیل مقابر گنبد سبز به محل فعالیت‌های فرهنگی و هنری

سازمان فرهنگی، هنری و ورزشی شهرداری قم و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان قم، تفاهم‌نامه مشترک امضا کردند و مقابر گنبد سبز به محل فعالیت‌های فرهنگی و هنری تبدیل خواهد شد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
تبدیل مقابر گنبد سبز به محل فعالیت‌های فرهنگی و هنری
شناسه : 37723 | انتشار : ۰۳ تیر ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۸   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، مراسم انعقاد تفاهم‌نامه مشترک همکاری میان سازمان فرهنگی، هنری و ورزشی شهرداری قم و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان قم برگزار شد که براساس این تفاهم‌نامه که به امضاء مشترک علیرضا ارجمندی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم و ابوالقاسم مقیمی مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری و ورزشی شهرداری قم رسید، مقابر گنبد سبز  که به لحاظ تاریخی و معماری منحصربه‌فرد هستند، به‌منظور فعالیت‌های فرهنگی و هنری و جشنواره‌های متنوع به مدت سه سال برای استفاده گردشگران در اختیار شهرداری قرار می‌گیرد.

براساس این گزارش، مهم‌ترین هدف از انعقاد این تفاهم‌نامه، بهره‌برداری بهینه سازمان فرهنگی، هنری و ورزشی شهرداری قم از این ابنیه شاخص تاریخی قم است.

مقابر گنبد سبز یکی از شاخص‌ترین زیرساخت‌های حوزه گردشگری محسوب می‌شود که توسعه این اماکن و کاربری بهینه از چنین ابنیه‌هایی باعث رشد گردشگری پایدار و رشد فضای سرمایه‌گذاری اقتصادی در شهر می‌شود.

شهرداری قم تصمیم دارد با انجام اقدامات اصلاحی در فضای سبز و نورپردازی‌ها و نیز برگزاری جشنواره‌های و فعالیت‌های متنوع فرهنگی و هنری این اماکن را دسترس مناسب عموم قرار دهد.

مقابر گنبد سبز که گویای اولین حکومت حاکمان شیعه در ایران است که نشان می‌دهد قم از دیرباز مرکز بسط و توسعه فرهنگ شیعه بوده است.

گفتنی است، مجموعه مقابر گنبد سبز قم مدفن امرای خاندان صفی و فروانروایان مستقل قم در قرن هشتم هجری است که با گچ‌بری‌های زیبا و متنوع در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

این اثر تاریخی در خیابان انقلاب، مجاورت گلزار شهدا و در محلی که به دروازه‌ کاشان معروف است، قرار دارد.

نوشته های مشابه
دولت و شهرداری در مورد مونوریل اختلاف ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
تأکید رئیس جمهور بر تکمیل فاز نخست مونوریل
بازدید استاندار و شهردار قم از پروژه مونوریل +تصاویر
نجات ۲ شهروند قمی در آتش‌سوزی خیابان گلزاری
خانه تاریخی توکلی موزه «عاشورا» می‌شود
افزایش ۳۰ درصدی صدور مجوز کتاب در قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.