تبدیل مقابر گنبد سبز به محل فعالیت‌های فرهنگی و هنری

سازمان فرهنگی، هنری و ورزشی شهرداری قم و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان قم، تفاهم‌نامه مشترک امضا کردند و مقابر گنبد سبز به محل فعالیت‌های فرهنگی و هنری تبدیل خواهد شد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
تبدیل مقابر گنبد سبز به محل فعالیت‌های فرهنگی و هنری
شناسه : 37723 | انتشار : ۰۳ تیر ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۸   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، مراسم انعقاد تفاهم‌نامه مشترک همکاری میان سازمان فرهنگی، هنری و ورزشی شهرداری قم و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان قم برگزار شد که براساس این تفاهم‌نامه که به امضاء مشترک علیرضا ارجمندی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم و ابوالقاسم مقیمی مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری و ورزشی شهرداری قم رسید، مقابر گنبد سبز  که به لحاظ تاریخی و معماری منحصربه‌فرد هستند، به‌منظور فعالیت‌های فرهنگی و هنری و جشنواره‌های متنوع به مدت سه سال برای استفاده گردشگران در اختیار شهرداری قرار می‌گیرد.

براساس این گزارش، مهم‌ترین هدف از انعقاد این تفاهم‌نامه، بهره‌برداری بهینه سازمان فرهنگی، هنری و ورزشی شهرداری قم از این ابنیه شاخص تاریخی قم است.

مقابر گنبد سبز یکی از شاخص‌ترین زیرساخت‌های حوزه گردشگری محسوب می‌شود که توسعه این اماکن و کاربری بهینه از چنین ابنیه‌هایی باعث رشد گردشگری پایدار و رشد فضای سرمایه‌گذاری اقتصادی در شهر می‌شود.

شهرداری قم تصمیم دارد با انجام اقدامات اصلاحی در فضای سبز و نورپردازی‌ها و نیز برگزاری جشنواره‌های و فعالیت‌های متنوع فرهنگی و هنری این اماکن را دسترس مناسب عموم قرار دهد.

مقابر گنبد سبز که گویای اولین حکومت حاکمان شیعه در ایران است که نشان می‌دهد قم از دیرباز مرکز بسط و توسعه فرهنگ شیعه بوده است.

گفتنی است، مجموعه مقابر گنبد سبز قم مدفن امرای خاندان صفی و فروانروایان مستقل قم در قرن هشتم هجری است که با گچ‌بری‌های زیبا و متنوع در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

این اثر تاریخی در خیابان انقلاب، مجاورت گلزار شهدا و در محلی که به دروازه‌ کاشان معروف است، قرار دارد.

نوشته های مشابه
مهلت یک ماهه برای تعیین تکلیف تجاری‌های پردیسان
شرایط جذب سرباز امریه در اداره‌کل میراث‌ فرهنگی قم
اجرای ۱۱۵۰۰ متر آبیاری تحت‌فشار در بوستان‌های منطقه ۵ قم
مونوریل نمی‌تواند بار سفر منطقه پردیسان را پوشش دهد/ ضرورت اجرای خط B مترو قم
برگزاری کارگاه هنری «وعده صادق» در قم
بازدید رئیس حوزه هنری قم از مجتمع نور
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.