در حوزه پسماند نیاز به فرهنگ‌سازی داریم

رئیس شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه در موضوع پسماند کمتر به فرهنگ‌سازی پرداخته‌شده و در این راستا راهی جز فرهنگ‌سازی نداریم، گفت: در موضوع مدیریت پسماند نیازمند فرهنگ‌سازی بیشتر و تفکیک از مبدأ هستیم، به‌طوری‌که به تولید انرژی برسیم.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
در حوزه پسماند نیاز به فرهنگ‌سازی داریم
شناسه : 37720 | انتشار : ۰۳ تیر ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۷   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، عبدالله جلالی امروز در مراسم آغاز عملیات اجرایی، افتتاح و بهره‌برداری چهار پروژه زیست‌محیطی شهرداری قم که در قالب طرح «قم در مسیر تحول» برگزار شد، اظهار داشت: در موضوع مدیریت پسماند نیازمند فرهنگ‌سازی بیشتر و تفکیک از مبدأ هستیم، به‌طوری‌که به تولید انرژی دست یابیم.

وی با بیان اینکه در موضوع پسماندها کمتر به فرهنگ‌سازی پرداخته‌شده و در این راستا راهی جز فرهنگ‌سازی نداریم، تصریح کرد: شعار «شهر ما خانه ما» هنوز آن‌طور که باید و شاید عملیاتی نشده است و باید بیش‌ازپیش بر روی این موضوع فرهنگ‌سازی شود تا فرآیند نگهداری، جمع‌آوری، پردازش و بازیافت را به‌گونه‌ای هدایت کنیم تا با کمترین منابع اثربخشی بیشتر داشته باشیم.

رئیس شورای اسلامی شهر قم با قدردانی از افتتاح پروژه‌های زیست‌محیطی ابراز کرد: محیط‌زیست مرتبط به سلامت، بهداشت و موضوع بسیار مهمی است که باید در موضوع توسعه پایدار آن را موردتوجه قرار دارد، شهروندان پروژه‌های عمرانی شهر را به چشم می‌بینند، اما کمتر با اتفاقاتی که در حوزه محیط‌زیست و پسماند صورت گرفته آشنا هستند.

وی خاطرنشان کرد: فرآیند بازیافت پسماند قم در چند سال گذشته به‌خوبی پیش رفته و امروز شاهد این هستیم که خط دوم پردازش در حال انجام است تا دفن زباله به حداقل برسد.

جلالی با بیان اینکه امروز پسماند را به‌عنوان یک صنعت یاد می‌کنند، افزود: این مهم نشان‌دهنده اهمیت توجه به تفکیک پسماند است، به هر میزان در آن سرمایه‌گذاری صورت گیرد برای جامعه بشری و استان قم می‌تواند نقش داشته باشد.

نوشته های مشابه
طرح جامع شهرک سوم پرنیان قم ابلاغ شد
نجات جان مادر باردار قمی
ضرورت همراهی اوقاف برای بازگشایی دروازه ری
توسعه هوشمندسازی ترافیکی در پردیسان
طلب ۶ هزار میلیاردی شهرداری قم از نهادهای دولتی
فاز نخست خط یک مترو قم برق‌دار شد
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.