جدیدترین آمار بیماران کرونایی در قم

جدیدترین آمار بیماران کرونایی قم در حالی اعلام شد که به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم، روند نزولی بستری بیماران و کاهش جان‌باختگان با تداوم رعایت شیوه‌نامه‌ها و شروع واکسیناسیون عمومی، ادامه خواهد داشت.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
جدیدترین آمار بیماران کرونایی در قم
شناسه : 36898 | انتشار : ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۶   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از دانشگاه علوم پزشکی قم، محمدرضا قدیر با اشاره به پذیرش ۵۸ نفر در ۲۴ ساعت گذشته در اورژانس مراکز درمانی قم با تشخیص احتمالی و مشکوک به کرونا گفت: ۵۰ نفر از این افراد در بخش‌های درمانی بیمارستان‌های قم بستری شده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به اینکه ۵۵ نفر از کسانی که در روزهای گذشته بستری بودند مرخص شده‌اند، افزود: در حال حاضر ۱۸۵ نفر مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های قم بستری هستند که حال ۵۰ نفر از آن‌ها وخیم است.

وی ادامه داد: متأسفانه در ۲۴ ساعت گذشته، یک نفر از بیماران کرونایی جان خود را از دست داده است.

قدیر تعداد تست‌های گرفته شده کرونا در ۲۴ ساعت گذشته را ۵۸۳ مورد عنوان کرد و گفت: نتیجه ۱۳۳ تست در استان، مثبت بوده و ۴۷ هزار و ۴۳۲ دوز واکسن نیز به افراد تزریق شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم همچنین امروز در نشست امروز ستاد مدیریت بحران استان، با اشاره به وضعیت نزولی شیوع کرونا در استان بیان داشت: خوشبختانه هم در زمینه مراجعه بیماران سرپایی، هم بستری بیمارستانی و هم در موضوع جانباختگان کرونایی شاهد روند نزولی در استان هستیم.

قدیر سپس به ثبات نسبی ایجاد شده در موضوع کرونا در استان توجه داد و ابراز امیدواری کرد این وضعیت با تداوم رعایت شیوه نامه ها توسط مردم و همچنین روند واکسیناسیون عمومی به روند نزولی خود ادامه دهد.

وی افزود: حدود ۵۰ تا ۵۸ درصد افراد فراخوان شده در استان اقدام به واکسینه کردن خود کرده اند که این امر بیانگر رتبه متوسط قم در بین دیگر استان ها در موضوع واکسیناسیون است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم ادامه داد: خوشبختانه واکسن «کوو ایران برکت» نیز تا پایان ماه جاری وارد عرصه واکسیناسیون عمومی خواهد شد و امیدواریم با این اتفاق، استقبال عمومی مردم برای واکسیناسیون بیشتر شود.

قدیر سپس به نقش مهم اقناع سازی برای استقبال بیشتر گروه های فراخوان شده به واکسیناسیون اشاره کرد و یادآور شد: واکسیناسیون یک بحث ملی و استانی است و از این رو انتظار می رود تا همه بخش های مختلف در این موضوع همکاری لازم و کافی را داشته باشند.

وی در عین حال به راه اندازی قریب الوقوع دو مرکز واکسیناسیون دیگر در استان توجه داد و گفت: افتتاح این دو مرکز و در ادامه، برنامه ریزی برای راه اندازی مراکز دیگر واکسیناسیون در استان می تواند شرایط ساده تری را برای مردم جهت تزریق واکسن ایجاد کند.

نوشته های مشابه
طرح جامع شهرک سوم پرنیان قم ابلاغ شد
نجات جان مادر باردار قمی
ضرورت همراهی اوقاف برای بازگشایی دروازه ری
طلب ۶ هزار میلیاردی شهرداری قم از نهادهای دولتی
فاز نخست خط یک مترو قم برق‌دار شد
همکاری مستقیم ۱۰ سازمان شهرداری قم با آموزش و پرورش استان
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.