بعضی‌ها گمان می‌کنند طلبه‌ها در رفاه کامل هستند

رئیس جامعه مدرسین با اشاره به سطح زندگی طلاب، گفت: عده‌ای از مردم گمان می‌کنند که تمام امکانات دست طلاب است و آنها در رفاه کامل زندگی می‌کنند در حالی که این‌گونه نیست و سطح زندگی طلبه‌ها از سطح زندگی متوسط جامعه خیلی پایین‌تر است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
بعضی‌ها گمان می‌کنند طلبه‌ها در رفاه کامل هستند
شناسه : 36831 | انتشار : ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۹   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی جامعه مدرسین، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در دیدار با رئیس جدید مرکز خدمات حوزه‌های علمیه با اشاره به سطح زندگی طلاب، گفت: عده‌ای از مردم گمان می‌کنند که تمام امکانات دست طلبه‌هاست آنها در رفاه کامل زندگی می‌کنند در حالی که این‌گونه نیست و سطح زندگی طلبه‌ها از سطح زندگی متوسط جامعه خیلی پایین‌تر است.

وی، مرکز خدمات حوزه علمیه را یک پشتوانه ارزشمند دانست و افزود: وظیفه مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه، تعلیم و تربیت طلبه‌ها و وظیفه مرکز خدمات حوزه، پشتیبانی و حمایت از طلاب است. هر چه حوزه از نظر علمی و مرکز خدمات از نظر پشتیبانی، با یکدیگر همراه باشند، انتظار حوزه پویاتری را خواهیم داشت.

رئیس جامعه مدرسین ادامه داد: اگر این حمایت و پشتیبانی هدفمند باشد باعث رشد علمی و پژوهشی طلاب می شود. به عبارت دیگر باید دنبال کنیم که در قبال این حمایت چقدر طلبه پیشرفت کرده است و اوضاع درسی آنها را رصد کنیم.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به اینکه طلبه‌ها مرزبانان دین اسلام هستند و خدمت به آن‌ها به منزله خدمت به اسلام است، افزود: خدمت‌رسانی به طلاب دارای افتخار بالا و اجر بسیار بالاتری است و افرادی که در این عرصه خدمت می‌کنند زحماتشان از دید خداوند دور نخواهد ماند.

گفتنی است در ابتدای این دیدار حجت الاسلام و المسلمین میرمحمدی رئیس جدید مرکز خدمات حوزه‌های علمیه به گزارشی از فعالیت های مرکز خدمات پرداخت و گفت: اقدامات مناسب و سامانه های خوبی ایجاد شده است تا طلاب نیازی به مراجعه حضوری به مرکز نداشته باشند و به صورت مجازی، امور خود را پیگیری کنند که باید چنین اقدامات و ابتکاراتی در این مرکز ادامه یاید.

وی با اشاره به مستقل بودن مرکز خدمات خاطرنشان کرد: این استقلال به این معنا نیست که یک نگاه رقابتی و دوگانگی در حوزه علمیه ایجاد شود بلکه تمامی مراکز باید یک هم افزایی و وحدت و اتفاق نظر داشته باشند.

حجت الاسلام و المسلمین میرمحمدی با اشاره به رایزینی هایی که با وزارت مسکن، بنیاد مسکن و ستاد اجرایی صورت گرفته، گفت: ما قرار است حدود ۱۰۰۰ خانه برای طلاب واجد شرایط در سراسر کشور احداث کنیم.

وی همچنین به معرفی برنامه های دیگر مرکز خدمات از جمله بخش های فرهنگی، معیشت وکارآفرینی، صندوق قرض الحسنه و سلامت و امور بیمه پرداخت.

نوشته های مشابه
دولت و شهرداری در مورد مونوریل اختلاف ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
تأکید رئیس جمهور بر تکمیل فاز نخست مونوریل
بازدید استاندار و شهردار قم از پروژه مونوریل +تصاویر
نجات ۲ شهروند قمی در آتش‌سوزی خیابان گلزاری
خانه تاریخی توکلی موزه «عاشورا» می‌شود
استقرار سیستم شست‌وشوی خطوط پردازش پسماند در سایت البرز
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.