اجرای تورهای روایت‌گری در خانه موزه شهیدان زین‌الدین

مدیرعامل سازمان فرهنگی، هنری ورزشی شهرداری قم، خانه موزه شهیدان زین‌الدین را دومین مکان بعد از بیت امام خمینی(ره) در مسیر تورهای روایت‌گری و گردشگری ایثار و شهادت معرفی کرد و گفت: شهر قم قطب گردشگری در حوزه فرهنگ شهادت خواهد شد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
اجرای تورهای روایت‌گری در خانه موزه شهیدان زین‌الدین
شناسه : 36707 | انتشار : ۰۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۳   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، ابوالقاسم مقیمی در آیین افتتاح موزه شهیدان زین‌الدین و شهدای لشکر ۱۷ علی بن ابیطالب(ع) از پروژه خانه موزه شهیدان زین‌الدین و در ادامه طرح «قم در مسیر تحول»، ضمن ارائه گزارشی از روند ساخت این موزه فرهنگی اظهار داشت: این خانه سه سال پیش در اختیار شهرداری قم قرار گرفت تا فضایی برای تربیت نسل جوان و زنده نگه‌داشتن فرهنگ ایثار و شهادت باشد.

مدیرعامل سازمان فرهنگی، هنری ورزشی شهرداری قم با تشریح روند تغییرات بناهای خانه شهیدان زین‌الدین، افزود: با در نظر گرفتن الگوی تربیتی انقلاب اسلامی و خط‌مشی دادن به جوانان در انتخاب فرهنگ انقلابی و شهادت‌طلبی به‌دور از دنیاطلبی و همچنین مدیریت انقلابی در تربیت نیروها و جوانان انقلابی، محتوای این خانه موزه طراحی شد.

وی با تأکید بر تربیت شهیدان زین‌الدین بر اساس این سه الگوی انقلابی تصریح کرد: شهیدان زین‌الدین بر اساس این سه مؤلفه تربیت‌شده و باید برای تربیت دوباره چنین جوانانی از آن الگوبرداری شود.

مقیمی کار پژوهشی را پشتوانه طراحی خانه موزه شهیدان زین‌الدین دانست و تأکید کرد: هیچ کتاب و مقاله‌ای با موضوع شهیدان زین‌الدین نبوده که مطالعه نشود و حضور خانواده این شهیدان در تمام مراحل پژوهش و در اختیار قرار دادن اسناد و عکس‌هایی برای نخستین بار، کمک زیادی به مجموعه شهرداری برای تولید محتوای این خانه موزه کرده است.

وی مصاحبه با ۵۰ پیشکسوت و هم‌رزم شهیدان زین‌الدین را نقطه قوت این پژوهش برشمرد و خاطرنشان کرد: در کنار تیم پژوهشی تیم هنرمندان نیز در بازسازی این خانه موزه حضورداشته و تورهای روایت‌گری و گردشگری ایثار و شهادت آماده شد.

مدیرعامل سازمان فرهنگی، هنری ورزشی شهرداری قم، خانه موزه شهیدان زین‌الدین را دومین مکان بعد از بیت امام خمینی(ره) در مسیر تورهای روایت‌گری و گردشگری ایثار و شهادت معرفی کرد و گفت: شهرداری قم در ثبت و ضبط تاریخ شفاهی قم پیشگام بوده و شهر قم قطب گردشگری در حوزه فرهنگ شهادت خواهد شد.

وی با تشکر از حضور علما، سرداران و پیشکسوتان فرهنگ ایثار بیان کرد: قرار بود حاج قاسم سلیمانی در آیین افتتاح این خانه موزه حضورداشته باشد و امروز شهر قم مفتخر به زنده نگه‌داشتن فرهنگ شهادت بوده و جای سردار شهید در این اقدام خالی است.

نوشته های مشابه
دولت و شهرداری در مورد مونوریل اختلاف ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
تأکید رئیس جمهور بر تکمیل فاز نخست مونوریل
بازدید استاندار و شهردار قم از پروژه مونوریل +تصاویر
نجات ۲ شهروند قمی در آتش‌سوزی خیابان گلزاری
خانه تاریخی توکلی موزه «عاشورا» می‌شود
استقرار سیستم شست‌وشوی خطوط پردازش پسماند در سایت البرز
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.