پیشرفت قم در حوزه درمان/ بیماران قمی نیاز به پایتخت ندارند

معاون وزیر بهداشت با تأکید بر اینکه قم از نظر درمانی بسیار پیشرفته است و نیازی به ارجاع بیماران قمی به تهران نیست، گفت: برای درمان بیماران نباید تفاوتی بین فقیر و غنی باشد و بیماران سرطانی باید در همین استان درمان شوند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
پیشرفت قم در حوزه درمان/ بیماران قمی نیاز به پایتخت ندارند
شناسه : 34176 | انتشار : ۲۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۶   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از دانشگاه علوم پزشکی قم، دکتر ایرج حریرچی در مراسم افتتاحیه بخش فوق تخصصی رادیوتراپی و آنکولوژی بیمارستان شهید بهشتی (ره)، ضمن تقدیر از خیریه کوهستانی و مسئولان علوم پزشکی جهت احداث این مرکز درمانی، اظهار کرد: با امکاناتی که در علوم پزشکی قم داریم و ضریب میانگین جمعیت ۱٫۷، شرایط از متوسط کشوری بالاتر است.

وی با بیان اینکه درمان بیماران قمی در قم باید فرهنگسازی شود، گفت: این مسئله در قم ۹۸ درصد قابل اجراست و اکنون اگر کسی سرطان تیروئید یا سرطان سینه در بخش دولتی بخواهد جراحی کند مبلغ کمی باید بپردازد اما اگر به تهران برود هزینه گزافی اعم از رفت و آمد و اقامت به آن تحمیل می شود.

معاون وزیر بهداشت اضافه کرد: قم از نظر درمانی بسیار پیشرفته است و نیازی به ارجاع بیماران قمی به تهران نیست و در این راستا لازم است دانشگاه علوم پزشکی جلسه ارجاع بیماران از قم به خارج از استان را تشکیل دهد و این موضوع را به صورت جدی مورد بررسی قرار دهد تا بیماران قمی در همین استان معالجه شوند و نیاز به سفر به استان های همجوار را نداشته باشند.

وی با اشاره به ایجاد مراکز درمانی توسط خیرین در قم بیان کرد: بهترین کاری که خیرین در بخش درمان می توانند ارائه کنند ارائه خدمات در بخش دولتی است.

حریرچی اضافه کرد: بر اساس مطالعات انجام شده فقط ۳ تا ۵ درصد بیماران توان تامین تعرفه درمان در مراکز خصوصی را به صورت قانونی دارند و نباید گمان کرد که مراکز درمانی خیریه خصوصی کمکی به مردم می کند زیرا اگر قرار باشد بیمارستانی ایجاد شود و طبق تعرفه خصوصی محاسبه شود مردم نمی توانند هزینه آن را بپردازند و مردم قم نمی توانند از آن منفعت ببرند.

وی افزود: باید سیستم طوری طراحی شود که خدمت به فقرا در اولویت باشد و باید در نظر داشته باشیم وی آی پی بیمارستانی برای کسانی است که بیمارتر هستند نه کسانی که از منصب دولتی یا ثروت برخودار هستند.

معاون وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: برای درمان بیماران نباید تفاوتی بین فقیر و غنی باشد و بیماران سرطانی باید در همین استان درمان شوند.

وی یادآور شد: استخدام بسیاری در سال جاری انجام شده و اکنون نیز در حال استخدام ۴۳ هزار نفر هستیم و کسانی که با علوم پزشکی کار می کنند قراردادهای مناسب و بیمه مناسبی دارند و درصد اندکی که مشکل دارند نیز مشکلشان حل می شود.

نوشته های مشابه
دولت و شهرداری در مورد مونوریل اختلاف ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
تأکید رئیس جمهور بر تکمیل فاز نخست مونوریل
بازدید استاندار و شهردار قم از پروژه مونوریل +تصاویر
نجات ۲ شهروند قمی در آتش‌سوزی خیابان گلزاری
خانه تاریخی توکلی موزه «عاشورا» می‌شود
افزایش ۳۰ درصدی صدور مجوز کتاب در قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.