برگزاری سومین جشنواره گنجشک بهاری در قم

سرپرست سازمان زیباسازی شهرداری قم با تأکید بر اهتمام شهرداری در ایجاد نشاط و سرزندگی اجتماعی گفت: سومین جشنواره گنجشک بهاری در قم با حضور هنرمندان بومی و غیربومی در حال برگزاری است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
برگزاری سومین جشنواره گنجشک بهاری در قم
شناسه : 34133 | انتشار : ۲۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۵   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، سید محمد موسوی‌منش با توجه به نزدیکی فصل بهار و اقدامات سالانه شهرداری قم در جهت زیباسازی شهر، اظهار داشت: در راستای طرح استقبال از بهار باهدف ایجاد نشاط اجتماعی و فردی در شهر قم و با رویکرد نوروز مهدوی، موضوع فراخان شهرنگار ۱۴ در دستور کار قرارگرفته است.

سرپرست سازمان زیباسازی شهرداری قم، شهرنگار ۱۴۰۰ را شامل دو بخش دیوارنگاره و جشنواره گنجشک بهاری دانست و افزود: کارگاهی نیز در کنار این دو بخش برگزار می‌شود که به‌زودی موضوع کارگاه مشخص می‌شود.

موسوی منش از دریافت یک هزار و ۱۳ اثر از ۳۷۱ هنرمند خبر داد و تصریح کرد: در مرحله نخست داوری جشنواره ۶۰۰ طرح انتخاب شد که در مرحله دوم این تعداد به ۵۰ اثر رسید.

وی، اجرای طرح‌ها توسط هنرمندان را مطرح کرد و گفت: ۵۰ اثر نهایی باهدف سرزندگی و آوردن رنگ‌های شاد در سطح شهر توسط خود هنرمندان در حال اجرا بوده که پس از پایان کار در سطح شهر نصب می‌شود.

سرپرست سازمان زیباسازی شهرداری قم، مشخصات فنی گنجشک‌ها را تشریح و بیان کرد: مشخصات فنی رنگ‌ها ازلحاظ شفافیت و ماندگاری انتخاب و به هنرمندان اطلاع‌رسانی شده و باید نوع رنگ با فضای شهر همخوانی داشته باشد.

موسوی منش ادامه داد: امسال سومین سال برگزاری جشنواره گنجشک بهاری بوده که خوشبختانه استقبال هنرمندان قمی از این جشنواره رشد به سزایی داشته و بیش از ۵۰ درصد هنرمندان بومی هستند.

وی تأکید کرد: در طراحی گنجشک بهاری و دیوارنگاره‌ها توجه داشتیم که از رنگ‌های بانشاط و شاد استفاده کنیم تا به فضای عمومی شهر رنگ و جلوه تازه‌ای ببخشد.

سرپرست سازمان زیباسازی شهرداری قم در پایان، ایجاد نشاط اجتماعی و سرزندگی را مهم‌ترین هدف اجرای جشنواره گنجشک بهاری و دیوارنگاره عنوان کرد و گفت: در شرایط فعلی و با شیوع ویروس کرونا شهرداری قم برای ایجاد نشاط اجتماعی و سرزندگی در شهر اهمیت زیادی قائل بوده و به این مهم اهتمام ویژه‌ای دارد.

نوشته های مشابه
دولت و شهرداری در مورد مونوریل اختلاف ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
تأکید رئیس جمهور بر تکمیل فاز نخست مونوریل
بازدید استاندار و شهردار قم از پروژه مونوریل +تصاویر
نجات ۲ شهروند قمی در آتش‌سوزی خیابان گلزاری
خانه تاریخی توکلی موزه «عاشورا» می‌شود
استقرار سیستم شست‌وشوی خطوط پردازش پسماند در سایت البرز
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.