تجاری‌های پردیسان قم متناسب با واحدهای مسکونی واگذار نشده است

شهر بیست/ سرپرست منطقه هشت شهرداری قم گفت: قرار بر این بود همزمان با شکل‌گیری کاربری‌های مسکونی بر اساس مزایده و قوانین واحدهای تجاری واگذار شود، اما متأسفانه تجاری‌ها متناسب با واحدهای مسکونی واگذار نشده است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
تجاری‌های پردیسان قم متناسب با واحدهای مسکونی واگذار نشده است
شناسه : 32197 | انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۷   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، محمد رمضانی با اشاره مشکلات منطقه پردیسان، اظهار داشت: بر اساس نیازها و مقتضیات دوره‌های گذشته، قطعاتی به‌عنوان مکان‌های عمومی یا تجاری مختلف پیش‌بینی شد که قرار بر این بود همزمان با شکل‌گیری کاربری‌های مسکونی بر اساس مزایده و قوانین اداره راه و شهرسازی واگذار شود، اما تجاری‌ها متناسب با واحدهای مسکونی واگذار نشده است.

سرپرست منطقه هشت شهرداری قم عنوان کرد: بر اساس ایجاد مسکن مهر جمعیت بسیاری در پردیسان مستقر شده‌اند که نیاز به انواع خدمات دارند اما از خدمات اولیه بسیار ضعیفی برخوردار بوده و هستند.

رمضانی با بیان اینکه اگر کمیسیون ماده ۵ به ما اجازه لازم را بدهد می‌توانیم به‌صورت نظام‌مند قسمت‌های تجاری را به مردم واگذار کنیم، ابراز کرد: با واگذاری بخش‌های تجاری درصد زیادی از مشکلات ساکنان منطقه هشت را کاهش دهیم.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از اقدامات از توان و عهده شهرداری پردیسان خارج است، اضافه کرد: طبق انعقاد تفاهم‌نامه‌ای که پردیسان به‌عنوان منطقه‌ای جداگانه به شهرداری قم واگذار شد، قرار بر این شده که ۲۵ درصد از قطعات و اراضی تجاری پردیسان بر اساس قیمت تمام‌شده به شهرداری واگذار شود.

سرپرست منطقه هشت شهرداری قم ابراز کرد: تمام اقدامات اداری تفاهم‌نامه مذکور انجام‌شده است که سوابق آن نیز موجود است، اما به دلایل مختلف از جمله دولت و مدیریت‌ها و همچنین ناتوانی شهرداری در خصوص خرید اراضی تجاری به قیمت روز، این اقدام ناتمام مانده است.

نوشته های مشابه
دولت و شهرداری در مورد مونوریل اختلاف ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
تأکید رئیس جمهور بر تکمیل فاز نخست مونوریل
بازدید استاندار و شهردار قم از پروژه مونوریل +تصاویر
نجات ۲ شهروند قمی در آتش‌سوزی خیابان گلزاری
خانه تاریخی توکلی موزه «عاشورا» می‌شود
استقرار سیستم شست‌وشوی خطوط پردازش پسماند در سایت البرز
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.