تجاری‌های پردیسان قم متناسب با واحدهای مسکونی واگذار نشده است

شهر بیست/ سرپرست منطقه هشت شهرداری قم گفت: قرار بر این بود همزمان با شکل‌گیری کاربری‌های مسکونی بر اساس مزایده و قوانین واحدهای تجاری واگذار شود، اما متأسفانه تجاری‌ها متناسب با واحدهای مسکونی واگذار نشده است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
تجاری‌های پردیسان قم متناسب با واحدهای مسکونی واگذار نشده است
شناسه : 32197 | انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۷   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، محمد رمضانی با اشاره مشکلات منطقه پردیسان، اظهار داشت: بر اساس نیازها و مقتضیات دوره‌های گذشته، قطعاتی به‌عنوان مکان‌های عمومی یا تجاری مختلف پیش‌بینی شد که قرار بر این بود همزمان با شکل‌گیری کاربری‌های مسکونی بر اساس مزایده و قوانین اداره راه و شهرسازی واگذار شود، اما تجاری‌ها متناسب با واحدهای مسکونی واگذار نشده است.

سرپرست منطقه هشت شهرداری قم عنوان کرد: بر اساس ایجاد مسکن مهر جمعیت بسیاری در پردیسان مستقر شده‌اند که نیاز به انواع خدمات دارند اما از خدمات اولیه بسیار ضعیفی برخوردار بوده و هستند.

رمضانی با بیان اینکه اگر کمیسیون ماده ۵ به ما اجازه لازم را بدهد می‌توانیم به‌صورت نظام‌مند قسمت‌های تجاری را به مردم واگذار کنیم، ابراز کرد: با واگذاری بخش‌های تجاری درصد زیادی از مشکلات ساکنان منطقه هشت را کاهش دهیم.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از اقدامات از توان و عهده شهرداری پردیسان خارج است، اضافه کرد: طبق انعقاد تفاهم‌نامه‌ای که پردیسان به‌عنوان منطقه‌ای جداگانه به شهرداری قم واگذار شد، قرار بر این شده که ۲۵ درصد از قطعات و اراضی تجاری پردیسان بر اساس قیمت تمام‌شده به شهرداری واگذار شود.

سرپرست منطقه هشت شهرداری قم ابراز کرد: تمام اقدامات اداری تفاهم‌نامه مذکور انجام‌شده است که سوابق آن نیز موجود است، اما به دلایل مختلف از جمله دولت و مدیریت‌ها و همچنین ناتوانی شهرداری در خصوص خرید اراضی تجاری به قیمت روز، این اقدام ناتمام مانده است.

نوشته های مشابه
مهلت یک ماهه برای تعیین تکلیف تجاری‌های پردیسان
شرایط جذب سرباز امریه در اداره‌کل میراث‌ فرهنگی قم
اجرای ۱۱۵۰۰ متر آبیاری تحت‌فشار در بوستان‌های منطقه ۵ قم
مونوریل نمی‌تواند بار سفر منطقه پردیسان را پوشش دهد/ ضرورت اجرای خط B مترو قم
برگزاری کارگاه هنری «وعده صادق» در قم
بازدید رئیس حوزه هنری قم از مجتمع نور
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.