لزوم اجرای دستورالعمل ایمنی مراکز خرید قم

شهر بیست/ مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم با بیان اینکه این سازمان در سال ۹۷، دستورالعمل ایمنی بازارها را تدوین کرده است، گفت: متأسفانه در شهر قم هنوز نتوانسته‌ایم به‌خوبی این دستورالعمل را اجرا کنیم و دادستانی قم در این زمینه ورود پیداکرده است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
لزوم اجرای دستورالعمل ایمنی مراکز خرید قم
شناسه : 31884 | انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۴   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، عباس جعفری با اشاره به اقدامات انجام‌شده در حوزه ایمنی اماکن تجاری در شهر قم، اظهار داشت: سازمان آتش‌نشانی قم در سال ۹۷، دستورالعمل ایمنی بازارها را تدوین کرد؛ دستورالعملی که در سازمان شهرداری‌ها و وزارت کشور مصوب شد و ملاک عمل سایر شهرها و کلانشهرهای کشور هم قرار گرفت.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم با بیان اینکه متأسفانه در شهر قم هنوز نتوانسته‌ایم به‌خوبی این دستورالعمل را اجرا کنیم، ابراز کرد: برای اجرای این دستورالعمل با دستگاه‌های مرتبط ازجمله سازمان صمت، اداره کار و خود هیئت‌امنای پاساژها مکاتبه شده و حتی به دادستانی اعلام کردیم که جان مردم در این اماکن در خطر است.

جعفری ادامه داد: دادستانی ازاین‌جهت که مدعی‌العموم محسوب می‌شود و برای جان همشهریان اهمیت قائل است، تأکید بسیار زیادی داشت که این دستورالعمل‌ها با توجه به تعدد مراجعه مردم به پاساژها و مراکز تجاری، اجرایی شود تا خدای ناکرده حادثه پلاسکو این بار در اماکن تجاری قم تکرار نشود.

وی با اشاره به اقدامات دادستانی قم در این زمینه یادآور شد: دادستانی دستورات قضایی لازم را برای تقویت ایمنی بازارها و مراکز تجاری ناایمن قم صادر و متولیان این مراکز را ملزم کرد که هرچه سریع‌تر نسبت به ایمن‌سازی اقدام کنند، چراکه این مسئله واقعاً شوخی‌بردار نیست.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم برگزاری جلسه با هیئت‌امنای مراکز تجاری و پاساژهای قم را موردتوجه قرار داد و افزود: در آخرین جلسه‌ای هم که چند روز قبل با حضور مسئولان دادستانی، سازمان آتش‌نشانی، شهرداران مناطق، اعضای هیئت‌امنای پاساژها و تعدادی از کسبه برگزار شد، دادستانی یک بازه زمانی را برای ایمن‌سازی بازارها و مراکز تجاری در نظر گرفت تا در جلسه بعدی، اقدامات صورت گرفته گزارش شود.

جعفری به خروجی این جلسه اشاره کرد و گفت: فعلاً متولیان پاساژ «ملت» و پاساژ «کویتی‌ها» از سازمان آتش‌نشانی درخواست بازدید کردند که پیش‌تر نیز از این پاساژها بازدید شده و شاید ۳۰ مورد تذکر هم داده شده اما یک بار دیگر بازدید خواهیم کرد تا موارد ناایمن را به متولیان اعلام کنیم.

نوشته های مشابه
دولت و شهرداری در مورد مونوریل اختلاف ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
تأکید رئیس جمهور بر تکمیل فاز نخست مونوریل
بازدید استاندار و شهردار قم از پروژه مونوریل +تصاویر
نجات ۲ شهروند قمی در آتش‌سوزی خیابان گلزاری
خانه تاریخی توکلی موزه «عاشورا» می‌شود
استقرار سیستم شست‌وشوی خطوط پردازش پسماند در سایت البرز
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.