لزوم اجرای دستورالعمل ایمنی مراکز خرید قم

شهر بیست/ مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم با بیان اینکه این سازمان در سال ۹۷، دستورالعمل ایمنی بازارها را تدوین کرده است، گفت: متأسفانه در شهر قم هنوز نتوانسته‌ایم به‌خوبی این دستورالعمل را اجرا کنیم و دادستانی قم در این زمینه ورود پیداکرده است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
لزوم اجرای دستورالعمل ایمنی مراکز خرید قم
شناسه : 31884 | انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۴   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، عباس جعفری با اشاره به اقدامات انجام‌شده در حوزه ایمنی اماکن تجاری در شهر قم، اظهار داشت: سازمان آتش‌نشانی قم در سال ۹۷، دستورالعمل ایمنی بازارها را تدوین کرد؛ دستورالعملی که در سازمان شهرداری‌ها و وزارت کشور مصوب شد و ملاک عمل سایر شهرها و کلانشهرهای کشور هم قرار گرفت.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم با بیان اینکه متأسفانه در شهر قم هنوز نتوانسته‌ایم به‌خوبی این دستورالعمل را اجرا کنیم، ابراز کرد: برای اجرای این دستورالعمل با دستگاه‌های مرتبط ازجمله سازمان صمت، اداره کار و خود هیئت‌امنای پاساژها مکاتبه شده و حتی به دادستانی اعلام کردیم که جان مردم در این اماکن در خطر است.

جعفری ادامه داد: دادستانی ازاین‌جهت که مدعی‌العموم محسوب می‌شود و برای جان همشهریان اهمیت قائل است، تأکید بسیار زیادی داشت که این دستورالعمل‌ها با توجه به تعدد مراجعه مردم به پاساژها و مراکز تجاری، اجرایی شود تا خدای ناکرده حادثه پلاسکو این بار در اماکن تجاری قم تکرار نشود.

وی با اشاره به اقدامات دادستانی قم در این زمینه یادآور شد: دادستانی دستورات قضایی لازم را برای تقویت ایمنی بازارها و مراکز تجاری ناایمن قم صادر و متولیان این مراکز را ملزم کرد که هرچه سریع‌تر نسبت به ایمن‌سازی اقدام کنند، چراکه این مسئله واقعاً شوخی‌بردار نیست.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم برگزاری جلسه با هیئت‌امنای مراکز تجاری و پاساژهای قم را موردتوجه قرار داد و افزود: در آخرین جلسه‌ای هم که چند روز قبل با حضور مسئولان دادستانی، سازمان آتش‌نشانی، شهرداران مناطق، اعضای هیئت‌امنای پاساژها و تعدادی از کسبه برگزار شد، دادستانی یک بازه زمانی را برای ایمن‌سازی بازارها و مراکز تجاری در نظر گرفت تا در جلسه بعدی، اقدامات صورت گرفته گزارش شود.

جعفری به خروجی این جلسه اشاره کرد و گفت: فعلاً متولیان پاساژ «ملت» و پاساژ «کویتی‌ها» از سازمان آتش‌نشانی درخواست بازدید کردند که پیش‌تر نیز از این پاساژها بازدید شده و شاید ۳۰ مورد تذکر هم داده شده اما یک بار دیگر بازدید خواهیم کرد تا موارد ناایمن را به متولیان اعلام کنیم.

نوشته های مشابه
۵ المان بزرگ در ورودی‌های شهر قم نصب می‌شود
بلوار شهید کبیری زیرگذر می‌شود
احداث مقابر جدید در آرامستان بهشت معصومه
قراردادهای متوسط شهرداری قم در سامانه ستاد بارگذاری می‌شود
خط ویژه خیابان امام خمینی(ره) ایمن‌سازی می‌شود
رینگ‌های ترافیکی قم تکمیل می‌شود
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.