نامه هنرمندان تئاتر به استاندار قم؛

آقای «سرمست» فکری کنید/ خودتان را به جای هنرمند تئاتر بگذارید/ تئاتر مُرد، فکری برای هنرمند تئاتر کنید تا نمیرد +اسامی هنرمندان

شهر بیست/ بیش از صد هنرمند و فعال تئاتر استان در نامه‌ای به بهرام سرمست استاندار قم، خواستار رسیدگی فوری وی به وضعیت هنرمندان و بازگشایی سالن‌های تئاتر با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی شدند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
آقای «سرمست» فکری کنید/ خودتان را به جای هنرمند تئاتر بگذارید/ تئاتر مُرد، فکری برای هنرمند تئاتر کنید تا نمیرد +اسامی هنرمندان
شناسه : 31192 | انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۸   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، بیش از صد هنرمند و فعال تئاتر استان قم در نامه‌ای به بهرام سرمست استاندار قم، خواستار رسیدگی فوری وی به وضعیت هنرمندان و بازگشایی سالن‌های تئاتر شدند.

در این نامه که نام بزرگان و پیشکسوتان شناخته شده تئاتر قم نیز به چشم می‌خورد، تأکید شده که اگر امروز هم سالن‌های تئاتر بازگشایی شود، مدت‌ها طول خواهد کشید تا دوباره تماشاگران به سالن‌های تئاتر بیایند و امر ارتزاق هنرمندان تئاتر میسر شود.

متن کامل این نامه که به امضای بیش از صد هنرمند و فعال هنری قم رسیده است، در ادامه می‌آید:  

«مدت‌های مدیدی است که سالن‌های تئاتر تعطیل و هنرمندان تئاتر این شهر به دلیل شیوع ویروس ویرانگر کووید۱۹ بیکار شده اند. در این دوره سراسر اضطراب و پریشانی که بر مردم ایران و جهان گذشت، برخی از مشاغل مانند صنف هنرمندان تئاتر،  بیشتر از دیگر صنوف دچار معضل شده و از ادامه فعالیت محروم شدند.

بسیاری از هنرمندان تئاتر که درآمدی جز هنرشان نداشتند، به‌دلیل منع فعالیت مجبور به استفاده از پس‌انداز روز مبادای خود شدند تا نان شب خود و خانواده خود را تأمین نمایند؛ برخی وسیله نقلیه خود را فروختند تا در برابر زن و فرزندان خود شرمنده نباشند اما مگر هنرمند تئاتر این شهر، چقدر پس انداز دارد که انتظار دارید هنوز هم بدون داشتن شغل و درآمد بتواند هزینه‌های سنگین یک زندگی متوسط را برای خود و خانواده‌اش تأمین کند؟ روزِ روزش، هنرمند تئاتردر این شهر مورد بی مهری بوده و از پس هزینه های کاری خود نیز در اجرای نمایش‌ها بر نمی آمده، چه رسد به امروز و این روزها.

در این شهر که در سازمان‌ها و ارگان‌های کوچک و بزرگش، بیش از پنجاه مدیر فرهنگی مشغول به کارند، کدامیک خود را به جای هنرمند تئاتر گذاشته و از حال و روزگار و درد او مطلع شده، برای رفع مشکلاتش آستینی بالا زده اند؟ راستی خود شما شده حتی برای یکبار خودتان را به‌جای هنرمندان تئاتر بگذارید و ببینید در این وانفسا چه می توانید بکنید؟ آیا اگر حقوق ماهیانه جنابعالی و سایر مدیران محترم فرهنگی نیز برای مدت طولانی قطع می شد، با همین خیال راحت می نشستید و تماشا می کردید؟ و صدالبته که شما بهتر از ما می دانید ، درآمد هنرمندان تئاتر در شرایط عادی جامعه ، قابل قیاس با درآمد شما و سایر مدیران محترم فرهنگی نیست ، چه رسد به این روزهای بی سامان. سرتان را به درد نیاوریم. برای تئاتر و سالن‌های خاموشش، برای هنرمندان مظلومش، برای باز شدن گرهی از هزاران گره و درد و مشکل هنرمندان این شهر کاری بکنید. اکنون که با رعایت دستورالعمل‌ها، شرایط نسبت به قبل ، به سامان‌تر شده و سالن‌های تئاتر تهران با وضعیت زرد بازگشایی گردیده، با توجه به وضعیت آبی استان قم ، لطفاً دستور فرمایید که اجازه بازگشایی سالن‌های تئاترقم صادر شود تا ضمن رعایت دستورالعمل های بهداشتی، هنرمندان تئاتر هم بتوانند چرخ زندگی خود را بچرخانند و از این وضعیت دشوار رهایی یابند.

بدانید که اگر شما امروز این دستور را بدهید، مدت‌ها طول خواهد کشید تا دوباره تماشاگران به سالن‌های تئاتر بیایند و امر ارتزاق هنرمندان تئاتر میسر شود. پس تأخیر در این امر را جایز ندانید و اگر برای این قشر دلسوز و مؤثر که همیشه در خط اول جبهه فرهنگ سازی در عرصه های نمایش مذهبی و انقلابی در سطح کشور بوده‌اند، ارزش و احترام و اعتباری قائلید، دستور بازگشایی سالن‌های تئاتر و فعالیت مجدد این عزیزان را صادر فرمایید.

هنرمند تئاتر این شهر، در سال‌ها و ماه‌ها و روزهای پیش از کرونا نیز همیشه روی پای خود ایستاده و حمایت چندانی از سوی دولت و مسئولان ندیده است، خودش هزینه های سنگین تولید و تبلیغات آثارش را پرداخته، خودش سالن دولتی را اجاره کرده، خودش تماشاگرانش را نسبت به هنرش مشتاق کرده و خودش برای خودش سالن تئاترخصوصی ساخته. در دیگر سوی ، همیشه با آثار درخشان و برتری فنی وهنری‌اش، باعث اعتلای نام قم در سراسر کشور وحتی در جشنواره های جهانی بوده و مایه مباهات همین مدیران محترم فرهنگی و هنری در سطح کشور بوده است که امروز یادی از هنرمندان تئاتر نمی‌کنند.

جناب آقای سرمست ، استاندار محترم ، کرونا آمد ، تئاتر مرد، هنرمند تئاتر را دریابید تا نمیرد…»

جمعی از هنرمندان تئاتر استان قم

سید محمد جواد طاهری / احمد سلیمانی / محمدرضا کوهستانی / علی فرحناک / محمدرضا آزاد / مهدی خجستگی / محمد حاجی بابایی / عباسعلی آرزومندی / مجید علیزاده / سعید برجعلی / ابوالفضل بلغندر / مرتضی جلالی / صدیقه مشایخی / محمود مرادی جهان / صمد آذرخش / محمدرضا رمضانی / محمد یوسفی / علیرضا نامدار / مسعود مشعوف / مرتضی فرحناک / امیرحسین اخوان / قاسم صدقی / الهه احمدی / شاهین سلطانی / مینا حسینی / حسن خوش رفتار / امیرحسین یاوری / هانی احمدزاده / محمدرضا شاهمردی / سیدصدرا میرئی / احمد علیئی / فاضل حائری یزدی / سید محمد حسینی / حسن محسنی / مهدی نیک روش / میلاد قره داغی / فاطمه حسینی / شهاب الدین نیازمند / سیدعلی هاشمی نژاد / میثم عابدینی / محمد باقر وشنوه ای / مرضیه بنی علی / رضا جعفری / فاطیما رمضانی مقدم / علیرضا قاسمی / فرحان فرحناک / محبوبه اعرابی / احمد اسدیان / محسن ساجدی / حامد جلالی / محمد کدخدازاده / مهدی ملاک / مهدی رکنی / اعظم کیانی نیا / محمد حسن افشاری / زین العابدین عطایی / امیرحسین پورکاشانی / شکیبا خوبکار / شهاب طاهری بیان / مصطفی مقیمی / سکینه زارعی / نرگس رضوی / علی ملکی / متین میرزایی / عبدالوهاب حقیقی مقدم / مرتضی عقیقی / سمیه پارسایی / محدثه زارعی / محمد امیر شکارچی / بهناز انارکی / زهرا زارعی / احمد شریفی فرد / داریوش پورآرین / محمد هاشمی / مهناز رودساز / مهدی حبیبی تبار / سید مهدی میرغیاثی / علیرضا جهانشاهلو / زهرا آقایی / علی مقدم / بهروز نیازمند / علی احمدی / علیرضا مهدی زاده / مرتضی ایجادی / هومن پیری / مصطفی قربانیان / علی جعفری / سمیه اوسطی / حسن حسنی / عباس صفا / محمدجواد پیروزی / حسین جعفری / ندا وفایی / سید سعید میرصادقی / علیرضا کریمی / زهرا محمدباقری / مصطفی رضوانی / مهدی منصوری / صادق مقدسی / مصطفی فرحی یزدی / ملیحه گائینی / ماشاالله کوهستانی و…

نوشته های مشابه
دولت و شهرداری در مورد مونوریل اختلاف ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
تأکید رئیس جمهور بر تکمیل فاز نخست مونوریل
بازدید استاندار و شهردار قم از پروژه مونوریل +تصاویر
نجات ۲ شهروند قمی در آتش‌سوزی خیابان گلزاری
خانه تاریخی توکلی موزه «عاشورا» می‌شود
افزایش ۳۰ درصدی صدور مجوز کتاب در قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.