نامه هنرمندان تئاتر به استاندار قم؛

آقای «سرمست» فکری کنید/ خودتان را به جای هنرمند تئاتر بگذارید/ تئاتر مُرد، فکری برای هنرمند تئاتر کنید تا نمیرد +اسامی هنرمندان

شهر بیست/ بیش از صد هنرمند و فعال تئاتر استان در نامه‌ای به بهرام سرمست استاندار قم، خواستار رسیدگی فوری وی به وضعیت هنرمندان و بازگشایی سالن‌های تئاتر با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی شدند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
آقای «سرمست» فکری کنید/ خودتان را به جای هنرمند تئاتر بگذارید/ تئاتر مُرد، فکری برای هنرمند تئاتر کنید تا نمیرد +اسامی هنرمندان
شناسه : 31192 | انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۸   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، بیش از صد هنرمند و فعال تئاتر استان قم در نامه‌ای به بهرام سرمست استاندار قم، خواستار رسیدگی فوری وی به وضعیت هنرمندان و بازگشایی سالن‌های تئاتر شدند.

در این نامه که نام بزرگان و پیشکسوتان شناخته شده تئاتر قم نیز به چشم می‌خورد، تأکید شده که اگر امروز هم سالن‌های تئاتر بازگشایی شود، مدت‌ها طول خواهد کشید تا دوباره تماشاگران به سالن‌های تئاتر بیایند و امر ارتزاق هنرمندان تئاتر میسر شود.

متن کامل این نامه که به امضای بیش از صد هنرمند و فعال هنری قم رسیده است، در ادامه می‌آید:  

«مدت‌های مدیدی است که سالن‌های تئاتر تعطیل و هنرمندان تئاتر این شهر به دلیل شیوع ویروس ویرانگر کووید۱۹ بیکار شده اند. در این دوره سراسر اضطراب و پریشانی که بر مردم ایران و جهان گذشت، برخی از مشاغل مانند صنف هنرمندان تئاتر،  بیشتر از دیگر صنوف دچار معضل شده و از ادامه فعالیت محروم شدند.

بسیاری از هنرمندان تئاتر که درآمدی جز هنرشان نداشتند، به‌دلیل منع فعالیت مجبور به استفاده از پس‌انداز روز مبادای خود شدند تا نان شب خود و خانواده خود را تأمین نمایند؛ برخی وسیله نقلیه خود را فروختند تا در برابر زن و فرزندان خود شرمنده نباشند اما مگر هنرمند تئاتر این شهر، چقدر پس انداز دارد که انتظار دارید هنوز هم بدون داشتن شغل و درآمد بتواند هزینه‌های سنگین یک زندگی متوسط را برای خود و خانواده‌اش تأمین کند؟ روزِ روزش، هنرمند تئاتردر این شهر مورد بی مهری بوده و از پس هزینه های کاری خود نیز در اجرای نمایش‌ها بر نمی آمده، چه رسد به امروز و این روزها.

در این شهر که در سازمان‌ها و ارگان‌های کوچک و بزرگش، بیش از پنجاه مدیر فرهنگی مشغول به کارند، کدامیک خود را به جای هنرمند تئاتر گذاشته و از حال و روزگار و درد او مطلع شده، برای رفع مشکلاتش آستینی بالا زده اند؟ راستی خود شما شده حتی برای یکبار خودتان را به‌جای هنرمندان تئاتر بگذارید و ببینید در این وانفسا چه می توانید بکنید؟ آیا اگر حقوق ماهیانه جنابعالی و سایر مدیران محترم فرهنگی نیز برای مدت طولانی قطع می شد، با همین خیال راحت می نشستید و تماشا می کردید؟ و صدالبته که شما بهتر از ما می دانید ، درآمد هنرمندان تئاتر در شرایط عادی جامعه ، قابل قیاس با درآمد شما و سایر مدیران محترم فرهنگی نیست ، چه رسد به این روزهای بی سامان. سرتان را به درد نیاوریم. برای تئاتر و سالن‌های خاموشش، برای هنرمندان مظلومش، برای باز شدن گرهی از هزاران گره و درد و مشکل هنرمندان این شهر کاری بکنید. اکنون که با رعایت دستورالعمل‌ها، شرایط نسبت به قبل ، به سامان‌تر شده و سالن‌های تئاتر تهران با وضعیت زرد بازگشایی گردیده، با توجه به وضعیت آبی استان قم ، لطفاً دستور فرمایید که اجازه بازگشایی سالن‌های تئاترقم صادر شود تا ضمن رعایت دستورالعمل های بهداشتی، هنرمندان تئاتر هم بتوانند چرخ زندگی خود را بچرخانند و از این وضعیت دشوار رهایی یابند.

بدانید که اگر شما امروز این دستور را بدهید، مدت‌ها طول خواهد کشید تا دوباره تماشاگران به سالن‌های تئاتر بیایند و امر ارتزاق هنرمندان تئاتر میسر شود. پس تأخیر در این امر را جایز ندانید و اگر برای این قشر دلسوز و مؤثر که همیشه در خط اول جبهه فرهنگ سازی در عرصه های نمایش مذهبی و انقلابی در سطح کشور بوده‌اند، ارزش و احترام و اعتباری قائلید، دستور بازگشایی سالن‌های تئاتر و فعالیت مجدد این عزیزان را صادر فرمایید.

هنرمند تئاتر این شهر، در سال‌ها و ماه‌ها و روزهای پیش از کرونا نیز همیشه روی پای خود ایستاده و حمایت چندانی از سوی دولت و مسئولان ندیده است، خودش هزینه های سنگین تولید و تبلیغات آثارش را پرداخته، خودش سالن دولتی را اجاره کرده، خودش تماشاگرانش را نسبت به هنرش مشتاق کرده و خودش برای خودش سالن تئاترخصوصی ساخته. در دیگر سوی ، همیشه با آثار درخشان و برتری فنی وهنری‌اش، باعث اعتلای نام قم در سراسر کشور وحتی در جشنواره های جهانی بوده و مایه مباهات همین مدیران محترم فرهنگی و هنری در سطح کشور بوده است که امروز یادی از هنرمندان تئاتر نمی‌کنند.

جناب آقای سرمست ، استاندار محترم ، کرونا آمد ، تئاتر مرد، هنرمند تئاتر را دریابید تا نمیرد…»

جمعی از هنرمندان تئاتر استان قم

سید محمد جواد طاهری / احمد سلیمانی / محمدرضا کوهستانی / علی فرحناک / محمدرضا آزاد / مهدی خجستگی / محمد حاجی بابایی / عباسعلی آرزومندی / مجید علیزاده / سعید برجعلی / ابوالفضل بلغندر / مرتضی جلالی / صدیقه مشایخی / محمود مرادی جهان / صمد آذرخش / محمدرضا رمضانی / محمد یوسفی / علیرضا نامدار / مسعود مشعوف / مرتضی فرحناک / امیرحسین اخوان / قاسم صدقی / الهه احمدی / شاهین سلطانی / مینا حسینی / حسن خوش رفتار / امیرحسین یاوری / هانی احمدزاده / محمدرضا شاهمردی / سیدصدرا میرئی / احمد علیئی / فاضل حائری یزدی / سید محمد حسینی / حسن محسنی / مهدی نیک روش / میلاد قره داغی / فاطمه حسینی / شهاب الدین نیازمند / سیدعلی هاشمی نژاد / میثم عابدینی / محمد باقر وشنوه ای / مرضیه بنی علی / رضا جعفری / فاطیما رمضانی مقدم / علیرضا قاسمی / فرحان فرحناک / محبوبه اعرابی / احمد اسدیان / محسن ساجدی / حامد جلالی / محمد کدخدازاده / مهدی ملاک / مهدی رکنی / اعظم کیانی نیا / محمد حسن افشاری / زین العابدین عطایی / امیرحسین پورکاشانی / شکیبا خوبکار / شهاب طاهری بیان / مصطفی مقیمی / سکینه زارعی / نرگس رضوی / علی ملکی / متین میرزایی / عبدالوهاب حقیقی مقدم / مرتضی عقیقی / سمیه پارسایی / محدثه زارعی / محمد امیر شکارچی / بهناز انارکی / زهرا زارعی / احمد شریفی فرد / داریوش پورآرین / محمد هاشمی / مهناز رودساز / مهدی حبیبی تبار / سید مهدی میرغیاثی / علیرضا جهانشاهلو / زهرا آقایی / علی مقدم / بهروز نیازمند / علی احمدی / علیرضا مهدی زاده / مرتضی ایجادی / هومن پیری / مصطفی قربانیان / علی جعفری / سمیه اوسطی / حسن حسنی / عباس صفا / محمدجواد پیروزی / حسین جعفری / ندا وفایی / سید سعید میرصادقی / علیرضا کریمی / زهرا محمدباقری / مصطفی رضوانی / مهدی منصوری / صادق مقدسی / مصطفی فرحی یزدی / ملیحه گائینی / ماشاالله کوهستانی و…

نوشته های مشابه
مهلت یک ماهه برای تعیین تکلیف تجاری‌های پردیسان
شرایط جذب سرباز امریه در اداره‌کل میراث‌ فرهنگی قم
اجرای ۱۱۵۰۰ متر آبیاری تحت‌فشار در بوستان‌های منطقه ۵ قم
مونوریل نمی‌تواند بار سفر منطقه پردیسان را پوشش دهد/ ضرورت اجرای خط B مترو قم
برگزاری کارگاه هنری «وعده صادق» در قم
بازدید رئیس حوزه هنری قم از مجتمع نور
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.