خریداری ۷ میلیارد تومان تجهیزات خدماتی در سال جاری/ ۲۰۰ نقطه بحرانی آب‌گرفتگی در قم شناسایی شد

شهر بیست/ معاون خدمات شهری شهرداری قم از رفع ۷۰ درصد نقاط بحرانی در شهر قم خبر داد و گفت: امسال بااعتباری بالغ‌بر ۷ میلیارد تومان تجهیزاتی مانند پمپ‌های آبدهی بزرگ، پمپ‌های خود مکنده، تانکرهای مکنده و مینی لودرها خریداری‌شده است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
خریداری ۷ میلیارد تومان تجهیزات خدماتی در سال جاری/ ۲۰۰ نقطه بحرانی آب‌گرفتگی در قم شناسایی شد
شناسه : 30226 | انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۱   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، سید امیر سامع در طرح عملیات زمستانی شهرداری قم اقدامات شهرداری در رفع آب‌گرفتگی‌ها را تشریح کرد و اظهار داشت: در سال جاری در سه بخش اقدامات جدیدی را برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

وی بخش‌های مختلف اقدامات شهرداری قم را مورد ارزیابی قرارداد و افزود: یکی از بخش‌های موردتوجه بخش ابنیه و تأسیسات شهری بوده که هرسال با توجه به تغییر بارندگی‌ها و افزایش شدت و زمان آن نیاز به بازنگری دارد.

معاون خدمات شهری شهرداری قم از انجام طرح مطالعاتی و شناسایی ۲۰۰ نقطه نیازمند بررسی در بخش ابنیه و تأسیسات شهری خبر داد و تصریح کرد: مشاور در حال بررسی وضعیت موجود و به‌روزرسانی طرح‌ها بوده و با توجه به بررسی ابنیه و تأسیسات شهری در زمان بارندگی ۲۰۰ نقطه شناسایی‌شده است.

وی از رفع ۷۰ درصدی نقاط آسیب‌پذیر و حادثه‌خیز در مناطق خبر داد و خاطرنشان کرد: ۳۰ درصد از نقاط که تقریباً ۵۰ مورد بوده شناسایی کامل شده و منتظر اتمام طراحی و رفع مشکلات آن هستیم مانند تکمیل رینگ کمربندی امام علی (ع) که رینگ اصلی در غرب شهر است.

سامع وضع موجود شهر را تشریح و بیان کرد: وضعیت کنونی شهر کاملاً موردبررسی قرارگرفته شناسنامه آن تدوین‌شده است. وظیفه رسیدگی به‌صورت ماهانه و فصلی با مسئول مشخص‌شده و تجهیزات مورد نیاز هم تکمیل شده است.

وی از خرید تجهیزات خدمت رسان به ارزش ۷ میلیارد تومان نیز خبر داد و تأکید کرد: امسال بااعتباری بالغ‌بر ۷ میلیارد تومان تجهیزاتی مانند پمپ‌های آبدهی بزرگ، پمپ‌های خود مکنده، تانکرهای مکنده و مینی لودرها خریداری‌شده است.

معاون خدمات شهری شهرداری قم تأکید کرد: امیدواریم هرروز بتوانیم در حوزه منابع انسانی آموزش‌های خوبی داشته باشیم و هم ازنظر تهیه تجهیزات و رفع مشکلات اقدامات خوبی انجام دهیم.

وی بیان کرد: امسال خوشبختانه با همکاری همه ارگان‌ها تلفات انسانی نداشتیم اما متأسفانه باوجود آب‌گرفتگی‌ها و مسدود شدن معابر شهروندان اذیت شدند و امیدواریم هر چه سریع‌تر مشکلات رفع شود. البته با تغییر مدل بارندگی‌ها تا رفع مشکلات شهروندان همکاری لازم را با شهرداری داشته باشند.

سامع ادامه داد: امیدواریم با رفعِ مشکلات خارج از محدوده شهری دیگر شاهد سرازیر شدن سیلاب‌ها به داخل شهر نباشیم.

نوشته های مشابه
دولت و شهرداری در مورد مونوریل اختلاف ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
تأکید رئیس جمهور بر تکمیل فاز نخست مونوریل
بازدید استاندار و شهردار قم از پروژه مونوریل +تصاویر
نجات ۲ شهروند قمی در آتش‌سوزی خیابان گلزاری
خانه تاریخی توکلی موزه «عاشورا» می‌شود
استقرار سیستم شست‌وشوی خطوط پردازش پسماند در سایت البرز
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.