خریداری ۷ میلیارد تومان تجهیزات خدماتی در سال جاری/ ۲۰۰ نقطه بحرانی آب‌گرفتگی در قم شناسایی شد

شهر بیست/ معاون خدمات شهری شهرداری قم از رفع ۷۰ درصد نقاط بحرانی در شهر قم خبر داد و گفت: امسال بااعتباری بالغ‌بر ۷ میلیارد تومان تجهیزاتی مانند پمپ‌های آبدهی بزرگ، پمپ‌های خود مکنده، تانکرهای مکنده و مینی لودرها خریداری‌شده است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
خریداری ۷ میلیارد تومان تجهیزات خدماتی در سال جاری/ ۲۰۰ نقطه بحرانی آب‌گرفتگی در قم شناسایی شد
شناسه : 30226 | انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۱   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، سید امیر سامع در طرح عملیات زمستانی شهرداری قم اقدامات شهرداری در رفع آب‌گرفتگی‌ها را تشریح کرد و اظهار داشت: در سال جاری در سه بخش اقدامات جدیدی را برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

وی بخش‌های مختلف اقدامات شهرداری قم را مورد ارزیابی قرارداد و افزود: یکی از بخش‌های موردتوجه بخش ابنیه و تأسیسات شهری بوده که هرسال با توجه به تغییر بارندگی‌ها و افزایش شدت و زمان آن نیاز به بازنگری دارد.

معاون خدمات شهری شهرداری قم از انجام طرح مطالعاتی و شناسایی ۲۰۰ نقطه نیازمند بررسی در بخش ابنیه و تأسیسات شهری خبر داد و تصریح کرد: مشاور در حال بررسی وضعیت موجود و به‌روزرسانی طرح‌ها بوده و با توجه به بررسی ابنیه و تأسیسات شهری در زمان بارندگی ۲۰۰ نقطه شناسایی‌شده است.

وی از رفع ۷۰ درصدی نقاط آسیب‌پذیر و حادثه‌خیز در مناطق خبر داد و خاطرنشان کرد: ۳۰ درصد از نقاط که تقریباً ۵۰ مورد بوده شناسایی کامل شده و منتظر اتمام طراحی و رفع مشکلات آن هستیم مانند تکمیل رینگ کمربندی امام علی (ع) که رینگ اصلی در غرب شهر است.

سامع وضع موجود شهر را تشریح و بیان کرد: وضعیت کنونی شهر کاملاً موردبررسی قرارگرفته شناسنامه آن تدوین‌شده است. وظیفه رسیدگی به‌صورت ماهانه و فصلی با مسئول مشخص‌شده و تجهیزات مورد نیاز هم تکمیل شده است.

وی از خرید تجهیزات خدمت رسان به ارزش ۷ میلیارد تومان نیز خبر داد و تأکید کرد: امسال بااعتباری بالغ‌بر ۷ میلیارد تومان تجهیزاتی مانند پمپ‌های آبدهی بزرگ، پمپ‌های خود مکنده، تانکرهای مکنده و مینی لودرها خریداری‌شده است.

معاون خدمات شهری شهرداری قم تأکید کرد: امیدواریم هرروز بتوانیم در حوزه منابع انسانی آموزش‌های خوبی داشته باشیم و هم ازنظر تهیه تجهیزات و رفع مشکلات اقدامات خوبی انجام دهیم.

وی بیان کرد: امسال خوشبختانه با همکاری همه ارگان‌ها تلفات انسانی نداشتیم اما متأسفانه باوجود آب‌گرفتگی‌ها و مسدود شدن معابر شهروندان اذیت شدند و امیدواریم هر چه سریع‌تر مشکلات رفع شود. البته با تغییر مدل بارندگی‌ها تا رفع مشکلات شهروندان همکاری لازم را با شهرداری داشته باشند.

سامع ادامه داد: امیدواریم با رفعِ مشکلات خارج از محدوده شهری دیگر شاهد سرازیر شدن سیلاب‌ها به داخل شهر نباشیم.

نوشته های مشابه
مهلت یک ماهه برای تعیین تکلیف تجاری‌های پردیسان
شرایط جذب سرباز امریه در اداره‌کل میراث‌ فرهنگی قم
اجرای ۱۱۵۰۰ متر آبیاری تحت‌فشار در بوستان‌های منطقه ۵ قم
مونوریل نمی‌تواند بار سفر منطقه پردیسان را پوشش دهد/ ضرورت اجرای خط B مترو قم
برگزاری کارگاه هنری «وعده صادق» در قم
بازدید رئیس حوزه هنری قم از مجتمع نور
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.