معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی قم:

۱۷ واحد تولیدی تجهیزات پزشکی در قم فعال است

شهر بیست/ معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، 17 کارخانه تولید تجهیزات و ملزومات مصرفی پزشکی در این استان تأسیس شده و فعال است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
۱۷ واحد تولیدی تجهیزات پزشکی در قم فعال است
شناسه : 3003 | انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۷   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، ابوالفضل نیک آزما در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: در حال حاضر ۲۷ محصول از ملزومات مصرفی پزشکی در این استان تولید می شود و بیش از ۳۰ درصد ملزومات مصرفی پزشکی تولید داخل کشور است.
وی با بیان اینکه قبل از انقلاب هیچ کارخانه تولید مواد غذایی و آشامیدنی در قم وجود نداشت، بیان کرد: امروز ۲۵۰ کارخانه تولید مواد غذایی و آشامیدنی، ۹۵ کارخانه آرایشی و بهداشتی، ۷۵ کارخانه ظروف و بسته بندی، ۱۸۲ کارگاه غذایی و آشامیدنی و ۱۸ کارگاه ظروف و بسته بندی در این استان فعال است.
وی خاطرنشان کرد: تاکنون سه هزار و ۴۵۰ پروانه ساخت فرآورده های خوراکی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی در قم صادر شده است.
نیک آزما بیان کرد: قبل از انقلاب ۲۵ داروخانه روزانه و یک داروخانه شبانه روزی در قم فعال بود که امروز تعداد این داروخانه ها به ترتیب به ۱۵۷ باب و ۲۲ باب افزایش یافته است.
به گفته وی، تعداد داروخانه های بیمارستانی با افزایش سه برابری به ۱۲ باب و تعداد دکتر داروساز نیز با افزایش حدود هفت برابری به ۲۰۴ تَن رسیده است.
وی بیان کرد: در حال حاضر پنج داروخانه درمانگاهی، ۲۷ شرکت پخش داروی دارای انبار، ۶ شرکت تولیدی داروی گیاهی، مکمل، سنتی و ملزومات دارویی و یک شرکت تولیدی داروی شیمیایی در قم فعالیت می کند.
به گفته معاون دانشگاه علوم پزشکی قم، راه اندازی بیش از ۱۰۰ آزمایش شیمیایی و میکروبی برای کنترل کیفیت مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی، انجام سالانه حدود ۱۰ هزار آزمایش بر روی نمونه های غذایی، آرایشی و بهداشتی، نظارت بر تجهیز و راه اندازی بیش از ۴۰۰ آزمایشگاه مربوط به کارخانه های تولیدکننده مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی و آموزش بیش از ۴۵۰ تَن از مسئولان فنی کارخانه های تولیدکننده مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی از دیگر اقدام های معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی قم است.

نوشته های مشابه
دولت و شهرداری در مورد مونوریل اختلاف ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
تأکید رئیس جمهور بر تکمیل فاز نخست مونوریل
بازدید استاندار و شهردار قم از پروژه مونوریل +تصاویر
نجات ۲ شهروند قمی در آتش‌سوزی خیابان گلزاری
خانه تاریخی توکلی موزه «عاشورا» می‌شود
افزایش ۳۰ درصدی صدور مجوز کتاب در قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.