معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی قم:

۱۷ واحد تولیدی تجهیزات پزشکی در قم فعال است

شهر بیست/ معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، 17 کارخانه تولید تجهیزات و ملزومات مصرفی پزشکی در این استان تأسیس شده و فعال است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
۱۷ واحد تولیدی تجهیزات پزشکی در قم فعال است
شناسه : 3003 | انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۷   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، ابوالفضل نیک آزما در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: در حال حاضر ۲۷ محصول از ملزومات مصرفی پزشکی در این استان تولید می شود و بیش از ۳۰ درصد ملزومات مصرفی پزشکی تولید داخل کشور است.
وی با بیان اینکه قبل از انقلاب هیچ کارخانه تولید مواد غذایی و آشامیدنی در قم وجود نداشت، بیان کرد: امروز ۲۵۰ کارخانه تولید مواد غذایی و آشامیدنی، ۹۵ کارخانه آرایشی و بهداشتی، ۷۵ کارخانه ظروف و بسته بندی، ۱۸۲ کارگاه غذایی و آشامیدنی و ۱۸ کارگاه ظروف و بسته بندی در این استان فعال است.
وی خاطرنشان کرد: تاکنون سه هزار و ۴۵۰ پروانه ساخت فرآورده های خوراکی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی در قم صادر شده است.
نیک آزما بیان کرد: قبل از انقلاب ۲۵ داروخانه روزانه و یک داروخانه شبانه روزی در قم فعال بود که امروز تعداد این داروخانه ها به ترتیب به ۱۵۷ باب و ۲۲ باب افزایش یافته است.
به گفته وی، تعداد داروخانه های بیمارستانی با افزایش سه برابری به ۱۲ باب و تعداد دکتر داروساز نیز با افزایش حدود هفت برابری به ۲۰۴ تَن رسیده است.
وی بیان کرد: در حال حاضر پنج داروخانه درمانگاهی، ۲۷ شرکت پخش داروی دارای انبار، ۶ شرکت تولیدی داروی گیاهی، مکمل، سنتی و ملزومات دارویی و یک شرکت تولیدی داروی شیمیایی در قم فعالیت می کند.
به گفته معاون دانشگاه علوم پزشکی قم، راه اندازی بیش از ۱۰۰ آزمایش شیمیایی و میکروبی برای کنترل کیفیت مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی، انجام سالانه حدود ۱۰ هزار آزمایش بر روی نمونه های غذایی، آرایشی و بهداشتی، نظارت بر تجهیز و راه اندازی بیش از ۴۰۰ آزمایشگاه مربوط به کارخانه های تولیدکننده مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی و آموزش بیش از ۴۵۰ تَن از مسئولان فنی کارخانه های تولیدکننده مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی از دیگر اقدام های معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی قم است.

نوشته های مشابه
پوستر سوگواره ملی «روضه‌های داستانی» در قم رونمایی شد
برگزاری مراسم احیای قدر در ۳۰ بقعه شاخص قم
تعطیلی سینماهای قم در شب‌های قدر
دستور ویژه شهردار قم برای ترمیم آسفالت‌های تخریب‌شده بر اثر نزولات آسمانی
جزئیات سرویس‌دهی ناوگان اتوبوس‌رانی قم در شب‌های قدر
آماده‌باش ناوگان تاکسیرانی در لیالی قدر
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.