قیمت مصوب ماسک ۵۰۰ تومان در قم ارزان‌تر شد/ تولید ماسک‌های کارگاهی ممنوع می‌‎شود

شهر بیست/ رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: قیمت ماسک از ۱۵۰۰ تومان به ۱۰۰۰ تومان برای مصرف کننده رسید و قیمت ماسک برای تولیدکننده نیز ۸۰۰ تومان مصوب شد که بر این اساس باید قیمت ماسک در قم اصلاح شود.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
قیمت مصوب ماسک ۵۰۰ تومان در قم ارزان‌تر شد/ تولید ماسک‌های کارگاهی ممنوع می‌‎شود
شناسه : 29857 | انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۶   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از تسنیم قم، محمود سیجانی با اشاره به کنترل میزان تولید و شبکه توزیع مرغ اظهار داشت: استفاده از میادین تره یکی از ظرفیت‌های مهم در روند توزیع مرغ است و امیدواریم در قم نیز بتوانیم در عرضه مستقیم مرغ از این ظرفیت مهم در ساماندهی بهتر استفاده کنیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم تصریح کرد: در حال حاضر از نظر تولید تخم مرغ نیز در وضعیت خوبی به سر می‌بریم و در جهت شبکه توزیع باید یک واحد ویژه ساماندهی توزیع این کالا معرفی شود.

وی در مورد تولید ماسک نیز بیان کرد: با توجه به مصوبه ستاد لجستیک اقلام سلامت محور در سطح ملی قیمت مصوب ماسک برای مصرف کننده، ۵۰۰ تومان ارزان‌تر شد.

سیجانی عنوان کرد: در واقع قیمت ماسک از ۱۵۰۰ تومان به ۱۰۰۰ تومان برای مصرف کننده رسید و قیمت ماسک برای تولیدکننده نیز ۸۰۰ تومان مصوب شد که براین اساس باید قیمت ماسک در قم اصلاح شود.

وی خاطرنشان کرد: در روند تولید نیز تنها ماسک استاندارد دارای مجوز بهداشتی مد نظر است و تولید کارگاهی ماسک، ممنوع می‌شود و دیگر به واحدهای جدید ماسک مجوز داده نمی‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: البته در جهت حمایت از تولید به واحدهای فعال فعلی فرصتی داده می‌شود تا بتوانند مجوزهای لازم را اخذ کنند و به استانداردهای مورد نظر دست یابند.

وی افزود: در برهه‌ای به دلیل کمبود ماسک و نیاز کشور و تشویق تولیدکنندگان، مجوزهای کارگاهی صادر شد که با توجه به اشباع تولید، مصوبه جدید مانع از صدور مجوز در جهت ایجاد کارگاههای جدید ماسک می‌شود.

سیجانی بیان کرد: هیچ تغییری در قیمت و میزان مواد اولیه در تولید ماسک اتفاق نیفتاده است و تنها برخی از سیاست‌ها در تولید ماسک بهداشتی با قیمت مناسب در سطح ملی اعمال می‌شود.

وی اظهار داشت: در جهت بررسی مشکلات و دیدگاه‌های تولیدکنندگان ماسک نیز جلساتی برگزار می‌شود تا بتوانیم ظرفیت‌های لازم را مورد حمایت قرار دهیم و بخشی از مشکلات تولیدکنندگان به خصوص در تامین مواد اولیه را رفع کنیم.

نوشته های مشابه
دولت و شهرداری در مورد مونوریل اختلاف ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
تأکید رئیس جمهور بر تکمیل فاز نخست مونوریل
بازدید استاندار و شهردار قم از پروژه مونوریل +تصاویر
نجات ۲ شهروند قمی در آتش‌سوزی خیابان گلزاری
خانه تاریخی توکلی موزه «عاشورا» می‌شود
استقرار سیستم شست‌وشوی خطوط پردازش پسماند در سایت البرز
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.