قیمت مصوب ماسک ۵۰۰ تومان در قم ارزان‌تر شد/ تولید ماسک‌های کارگاهی ممنوع می‌‎شود

شهر بیست/ رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: قیمت ماسک از ۱۵۰۰ تومان به ۱۰۰۰ تومان برای مصرف کننده رسید و قیمت ماسک برای تولیدکننده نیز ۸۰۰ تومان مصوب شد که بر این اساس باید قیمت ماسک در قم اصلاح شود.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
قیمت مصوب ماسک ۵۰۰ تومان در قم ارزان‌تر شد/ تولید ماسک‌های کارگاهی ممنوع می‌‎شود
شناسه : 29857 | انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۶   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از تسنیم قم، محمود سیجانی با اشاره به کنترل میزان تولید و شبکه توزیع مرغ اظهار داشت: استفاده از میادین تره یکی از ظرفیت‌های مهم در روند توزیع مرغ است و امیدواریم در قم نیز بتوانیم در عرضه مستقیم مرغ از این ظرفیت مهم در ساماندهی بهتر استفاده کنیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم تصریح کرد: در حال حاضر از نظر تولید تخم مرغ نیز در وضعیت خوبی به سر می‌بریم و در جهت شبکه توزیع باید یک واحد ویژه ساماندهی توزیع این کالا معرفی شود.

وی در مورد تولید ماسک نیز بیان کرد: با توجه به مصوبه ستاد لجستیک اقلام سلامت محور در سطح ملی قیمت مصوب ماسک برای مصرف کننده، ۵۰۰ تومان ارزان‌تر شد.

سیجانی عنوان کرد: در واقع قیمت ماسک از ۱۵۰۰ تومان به ۱۰۰۰ تومان برای مصرف کننده رسید و قیمت ماسک برای تولیدکننده نیز ۸۰۰ تومان مصوب شد که براین اساس باید قیمت ماسک در قم اصلاح شود.

وی خاطرنشان کرد: در روند تولید نیز تنها ماسک استاندارد دارای مجوز بهداشتی مد نظر است و تولید کارگاهی ماسک، ممنوع می‌شود و دیگر به واحدهای جدید ماسک مجوز داده نمی‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: البته در جهت حمایت از تولید به واحدهای فعال فعلی فرصتی داده می‌شود تا بتوانند مجوزهای لازم را اخذ کنند و به استانداردهای مورد نظر دست یابند.

وی افزود: در برهه‌ای به دلیل کمبود ماسک و نیاز کشور و تشویق تولیدکنندگان، مجوزهای کارگاهی صادر شد که با توجه به اشباع تولید، مصوبه جدید مانع از صدور مجوز در جهت ایجاد کارگاههای جدید ماسک می‌شود.

سیجانی بیان کرد: هیچ تغییری در قیمت و میزان مواد اولیه در تولید ماسک اتفاق نیفتاده است و تنها برخی از سیاست‌ها در تولید ماسک بهداشتی با قیمت مناسب در سطح ملی اعمال می‌شود.

وی اظهار داشت: در جهت بررسی مشکلات و دیدگاه‌های تولیدکنندگان ماسک نیز جلساتی برگزار می‌شود تا بتوانیم ظرفیت‌های لازم را مورد حمایت قرار دهیم و بخشی از مشکلات تولیدکنندگان به خصوص در تامین مواد اولیه را رفع کنیم.

نوشته های مشابه
کمبود هزار نیروی انسانی در مراکز درمانی و بهداشتی قم/ فاز اول بیمارستان نور افتتاح می‌شود
«پلیس تراز» به بازار نشر آمد
خرده شیشه در داروی لاغری!
کسب رتبه نخست منطقه یک قم در ارزیابی شاخصه‌های مدیریت بحران
لزوم افزایش تاب‌آوری شهری در قم
پایگاه چندمنظوره مدیریت بحران در منطقه یک قم احداث می‌شود
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.